9 trucuri pentru un păr sănătos

Chiar dacă genetică joacă un rol cheie în acest proces, regimul tău de viaţă, poluarea şi îngrijirea sunt esenţiale pentru a avea părul pe care ţi-l doreşti. Află cum o dietă sănătoasă şi o îngrijire adecvată pot contribui la asta!

Proteinele

O dietă adecvată  este un factor important în sănătatea părului şi scalpului. Părul este susţinut în principal din proteine. De aceea, asigură-te că mănânci cel puţin 45 de grame de proteine ​​zilnic. Sursele bune includ:

  • carne slabă
  • păsări de curte
  • peşte
  • fasole
  • produse lactate cu conţinut scăzut de grăsimi
  • ouă

Dietele ​​inadecvate pot avea ca rezultat un păr lipsit de culoare, fragil şi rar.

Zincul

Deficitul de zinc poate determina ruperea părului. Pentru a combate această pierdere, include în meniul tău zilnic nucile de Brazilia, pecan, caju şi migdale. Mănâncă: 

  • legume
  • fructe
  • salată verde şi bea apă filtrată.

Suplimentele de multivitamine sau zinc vă pot îmbunătăţi dieta atunci când este necesar.

Acizii graşi Omega 3

Creşterea aportului de acizi graşi omega 3 poate stimula foliculii de păr şi glandele sebacee. Chiar dacă acest lucru nu va determina creşterea părului, poate îmbunătăţi sănătatea scalpului.

Acizii graşi omega-3 se găsesc în peştii de apă rece, cum ar fi somonul, sardinele şi heringul. Alte surse necesare pot fi:

  • seminţele de in
  • iaurtul
  • brânza de vacă
  • salatele
  • cerealele

Încearcă să îţi cunoşti părul

Există păreri contradictorii despre cât de des trebuie să şamponezi părul. Totul se rezumă la preferinţele personale şi nevoile individuale, iar acestea depind depind de:

  • tipul de păr şi textura pe care o are;
  • cât de des utilizezi produse pentru păr;
  • nivelul de activitate;

De exemplu, persoanele cu păr gras îl pot spala în fiecare zi, iar cele cu păr uscat ar putea face asta mai rar.

Şamponul potrivit

Folosirea unui şampon greşit şi a unui produs de styling poate cauza deteriorări semnificative ale părului. Caută produse potrivite pentru tipul de păr pe care îl ai, gras, normal sau uscat, şi vizează toate problemele pe care le ai, cum ar fi mătreaţa .

Încearcă să eviţi şampoanele cu ingrediente dure, cum ar fi laurilsulfatul de amoniu sau laurilsulfatul de sodiu. Şi reţine: costul nu indică neapărat calitatea unui produs.

Balsamul

Balsamul pe care îl foloseşti după şamponare îţi poate menţine părul moale, strălucitor şi uşor de manevrat. Poţi alege un şampon cu balsam încorporat sau un produs pe care să îl utilizezi separat. Distribuie balsamul şi lasă-l în părul tău timp de trei minute înainte de clătire. Experimentează pentru a afla ce funcţionează cel mai bine pentru tine. Unele persoane nu folosesc balsam la fiecare spălare.

Cum îţi speli părul şi îl aranjezi

  • Experţii sugerează că mulţi oameni utilizează şamponul în mod incorect.
  • Nu îţi spăla părul mai mult decât o dată pe zi.
  •  Utilizează suficient produs ca să acoperi tot scalpul.
  • Evită utilizarea apei foarte fierbinţi sau foarte reci.
  • Tratează uşor părul atunci când este umed, este de trei ori mai vulnerabil. 
  • Nu îl freca excesiv cu un prosop. Foloseşte un pieptene cu zimţi largi pentru a-l descurca, dar încearcă să faci asta atunci când este ud.

Sfaturi pentru întreţinerea părului

Respectă această sfaturi dacă îţi doreşti un look care să impresioneze.

  • Când îl usuci, setează aparatul la o temperature optimă de căldură, dar creşte-o treptat, după cum este necesar.
  • Permite părului să se usuce în voie ori de câte ori este posibil.
  • Dacă îţi vopseşti părul, alege o nuanţă care este aproape de cea naturală.
  • Masează scalpul pentru a favoriza creşterea părului şi pentru a amplifica circulaţia sângelui.
  • Scurtează părul în mod regulat, după 10 sau 12 săptămâni, astfel îl poţi menţine sănătos şi poţi împiedica dispersarea firelor.

Ai grijă ce tratamente şi produse foloseşti

Şamponul dur, tratamentele nepotrivite, produsele de styling şi periajul excesiv contribuie cel mai mult la fragilitatea părului. Cu toate acestea, alţi vinovaţi pot fi:

  • consumul de alcool
  • produse cu conţinut scăzut de calorii
  • scăderea hormonului tiroidian
  • stresul excesiv
  • unele medicamente prescrise pentru probleme cardiace, depresie, hipertensiune arterială şi artrită
 
Citește și:
Alopecia, afecţiunea care ne lasă fără păr. Primele semne apar în adolescenţă
Cum foloseşti corect uleiul, balsamul şi masca de păr pe timpul verii? Cristi Pascu îţi explică!
Exclusiv Online - 27.10.2017
Taguri: par, dieta, ingrijire

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.