Cum scapi de cearcăne fără machiaj?

Dacă ochii sunt ferestre către suflet, oare cearcănele sunt un fel de obloane care îţi taie din luminozitate? Sunt unul dintre lucrurile care pot face să arăţi mai bătrână decât eşi în realitate – deşi nu sunt strict legate de vârstă. Din păcate, cearcănele pot afecta orice persoană, indiferent de vârstă.

Aşadar, cum apar şi, poate cel mai important, cum scapi de ele?

Există mai multe cause posibile pentru această problemă deranjantă de la alergii, la deshidratare, oboseală şi chiar anemie. Cearcănele pot fi un indicator al suprasolicitării glandelor renale sau a sistemului nervos,  sau al unei diete care conţine prea multă sare, cafeină şi alimente rafinate. Nu în ultimul rând, sunt un semnal al stresului şi a oboselii. Cearcănele au la bază procesul de oxidare a hemoglobinei, de aceea apar zone mov- albăstrui acolo unde pielea este mai subţire, adică sub ochi.
În momentul în care cearcănele şi-au făcut apariţia, poate fi dificil să gestionezi situaţia.

Mai întâi de toate, este important să elimini posibilitatea unor cauze medicale, cum ar fi anemia, circulaţia deficitară a sângelui sau afecţiunile pulmonare, care pot avea un efect negativ dramatic asupra întregii stări de sănătate. Corpul îţi trimite semne când ceva nu este în regulă aşa că mergi la un control medical pentru a elimina orice grijă.

În cazul în care cearcănele nu sunt un simptom al unei probleme medicale, cel mai bun mod de a abordare a situaţiei este să faci câteva schimbări în stilul tău de viaţă, începând cu dieta.

Paşii pe care trebuie să-i urmezi pentru a scăpa de cearcăne:

  • Consumă mâncăruri proaspete şi hrănitoare precum salate, supe sau tocăniţe condimentate cu ierburi aromatice precum turmericul sau ghimbirul.
  • Limitează consumul de sare de masă şi adaugă o cantitate mică de sare de mare chiar înainte de a consuma în fel de mâncare, pentru a evita consumul unei cantităţi mari.
  • Încearcă să bei apă cu lămâie – un mod grozav de a-ţi începe ziua, care te ajută să ameliorezi suprasolicitarea glandelor renale.
  • Hidratează-te cu apă sau ceaiuri calde pe parcursul zilei – băuturile rece inhibă procesul digestiv. Un organism bine hidratat este cel mai simplu lucru pe care îl poţi face pentru sănătate şi frumuseţe – şi cu cel mai mic efort posibil!

Odată ce ai făcut acest schimbări încearcă aceste trupuri care te-ar putea ajuta să ameliorezi cearcănele nedorite.

1. Pune felii de castravete proaspăt sau cei verde rece înmuiat în lapte de migdale sau apă de trandafiri pe pleoapele închise. Asta va ajua la reducerea inflamaţiei din jurul ochilor şi va ameliora semnele de oboseală.

2. Aceste alimente sunt de ajutor când vine vorba de estomparea cearcănelor. Echilibrează electroliţi importanţi precum potasiul (controlează nivelul de fluide din organism pentru a diminua  umflăturile din jurul ochilor, care accentuează cearcănele) , în timp ce fibrele sunt nutrienţi esenţiali pentru a rezolva această problemă.

3. Apelează la adaptogeni

Adaptogenii sunt substanţe naturale care ajută organismul să se adapteze la stres, anxietate şi oboseală stimulânf funcţiile metabolice şi restabilind echilibrele dereglate. Aceştia acţionează indiferent dacă este vorba de stres fizic, biologic, emoţional sau ambiental şi protejează împotriva formelor acute sau cronice de stres. Printre cei mai puternici adaptogeni pe care îi poţi include în dieta ta se numără ginsengul indian (ashwagandha), fructele goji şi maca, pe care o poţi adăuga sub formă de pudră în smoothieri!

4. Bea cât mai multă apă aromată

Adaugă felii de portocale, castraveţi, lămâi sau lime pentru mai multă vitamin C – pentru a reduce în mod natural inflamaţia şi aspectul de “ochi umflaţi” şi ajută pielea să fie mai suplă şi mai sănătoasă. Bonus: apa aromată este un mod delicious de a te hidrata pe parcursul zilei!

5. Asigură-te că dormi suficient

Când dormi, organismul tău intră într-o stare aparentă de inactivitate.Cu toate acestea, în acest interval se petrece repararea celulelor şi refacerea energiei. Încearcă să iei cina la aceeaşi oră în fiecare seară şi urmează o ruină (demachiere, duş, citit, orice alte activităţi îţi fac ţie placer) pentru a intra într-un ciclu care semnalează organismului tău că este timpul să dormi.

6. Asigură-te că foloseşti o cremă cu factor de protecţie solară

Se recomandă folosirea unei creme pentru ochi uşoare sub formă de gel sau pe bază de silicon, urmată tot timpul de o altă cremă cu factor de protecţie în fiecare zi din an pentru a nu stimula producerea de melanină. Şi nu uita de ochelarii de soare când ieşi din casă!

Citește și:
Dr. Oz te învaţă cum să scapi de cearcăne fără cheltuieli mari
Muşeţelul te scapă de cearcăne
Cearcăne şi pungi sub ochi? Scapă de ele cu remedii naturiste!
Exclusiv Online - 26.08.2016
Taguri: cearcane, boli, simptome

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.