Hrăneşte-ţi părul! Alimente pentru un păr sănătos şi frumos

Părul tău are nevoie de o îngrijire specială vara. În afara produselor de îngrijire, poţi rezolva anumite probleme ale podoabei tale capilare direct din interior, cu ajutorul alimentaţiei.

Somon pentru strălucire

Peştele precum somonul, sardinele şi macroul conţin acizi graşi omega 3. Organismul tău nu poate produce singur aceste grăsimi sănătoase, deci are nevoie de ei din alimentaţie sa din suplimente. Aceştia te protejează de îmbolnăviri, dar au şi rolul de a ajuta părul să crească şi să fie strălucitor.

Iaurt grecesc pentru creştere

Iaurtul grecesc e plin de proteine, acele celule ce ajută la creşterea firului de păr. Mai mult, conţine un ingredient care ajută la circulaţia sângelui în scalp şi la creşterea părului. Este vorba despre vitamina B5 (sau acid pantothenic) care e de ajutor împotriva căderii şi subţierii părului. O puteţi găsi pe eticheta prduselor de îngrijire a părului sau feţei.

Spanac pentru părul fragil

Asemenea multor vegetale cu frunze verzi, spanacul are o mulţime de nutrienţi: vitamin A, fier, betacaroten şi vitamin C.

Toate acestea sunt importante pentru sănătatea părului şi scalpului. Ele contribuie la hidratarea părului, deci acesta nu va mai fi fragil. Dacă vrei puţină variaţie, încearcă şi nişte kale!

Guava împotriva ruperii părului

Acest fruct tropical este plin de vitamin C şi ajută părul să nu se mai rupă. O ceaşcă cu guava conţine 377 de mg de vitamina C, ceea ce reprezintă de patru ori mai mult decât doza recomandată.

Cereale îmbogăţite cu fier împotriva căderii

Un nivel scăzut de fier în organism poate cauza căderea părului. Dar poţi preveni asta consumând cereale, boabe de soia şi linte. Carnea de vacă, în special organelle ca ficatul, conţin mult fier. Ca şi vegetalele cu frunze verzi (spanac, pătrunjel).

Contracarează căderea părului cu carne de pui

Atunci când în corpul tău nu sunt îndeajuns de multe proteine, creşterea părului se opreşte.  Din moment ce nu mai creşte, iar  firele existente de păr ajung la finalul ciclului de dezvoltare şi cad, te poţi confrunta cu căderea părului. Poţi lua aceste protein din carne, însă ar fi bine să te bazezi pe carnea de pui şi de curcan care conţin mai puţine grăsimi saturate decât porcul sau vita.

Betacaroten împotriva părului uscat

Ai părul uscat şi lipsit de strălucire? Cartofii dulci conţin un antioxidant – betacaroten – care îţi poate rezolva problema. Organsimul transformă betacarotenul în vitamin A ce te ajută să nu mai ai părul tern şi uscat. Tot vitamina A este cea care activează glandele din scalp care produc sebum, iar acesta împiedică uscarea părului. Mai poţi găsi betacaroten şi în alte vegetale de culoare portocalie: morcovi, dovleac, cantalup şi mango.

Scorţişoară pentru activarea circulaţiei

Presară acest condiment în bolul cu cereale integrale, pe sandviş sau în cafeaua de dimineaţă. Scorţişoara ajută la activarea circulaţiei, aducând astfel oxigen şi nutrienţi la foliculii de păr.

Citește și:
Cum îngrijeşti un păr creţ sau ondulat? Reguli pentru bucle perfecte
Păr în exces pe corp? Consumul de dulciuri poate fi de vină!
De ce este important să folosim produse cu protecţie solară pentru păr
Exclusiv Online - 23.06.2017
Taguri: par, ingrijire, alimente

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.