Tinereţe cât ai zice mere, nuci, peşte

Într-o listă a alimentelor care ne ajută să prevenim degradarea fizică şi psihică, un pericol la vârste tinere astăzi, se înscriu la loc de cinste merele, nucile pecane şi peştele. Iată argumentele!

Merele – conţin polifenoli, antioxidanţi despre care specialiştii spun că pot creşte speranţa de viaţă cu 10%. Polifenolii neutralizează radicalii liberi, compuşi toxici din organism ce atentează la integritatea ADN-ului.

Nucile pecane – abundă în gama-tocoferol, un tip de vitamina E ce împiedică LDL-ul, colesterolul rău, să astupe arterele. Nivelul acestuia scade cu 33% după consumul a 100 g de nuci pecane. Totuşi atenţie la calorii, pentru că numărul acestora poate ajunge la 600 pentru o sută de grame.

Peştele – Omega 3 din sortimente precum somonul, păstrăvul şi tonul alb poate face reversibile transformările din creier cauzate de gena care creşte riscul de demenţă. 15% dintre oameni au această genă. Tocmai de aceea, recomandarea specialiştilor americani este să consumaţi peşte gras de 3 ori pe săptămână.



Citeşte şi:  Tineretea fara batranete este ca si inventata

Articol din revistă - 07.03.2012 Sursă foto: Shutterstock
Taguri: tinerete, dieta

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.