Dieta fără grăsimi între mit şi adevăr

Ce ar putea fi mai evident decât faptul că alimentele bogate în grăsimi îngraşă? Cu toate acestea, dietele sărace în grăsimi nu constituie o modalitate eficientă de a scăpa de kilogramele în plus, arată un studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea Harvard.

Un studiu realizat de cercetătorii de la Şcoala de Sănătate Publică din cadrul Universităţii Harvard  susţine că a venit momentul să renunţăm la mitul unei diete sărace în grăsimi.  Studiul arată că un consum de grăsimi esenţiale de tipul Omega 6 scade semnificativ riscul apariţiei unui atac de cord. Cu toate acestea, miturile referitoare la dieta bogată în grăsimi îşi păstrează impactul.

Astfel, specialiştii în nutriţie atrag atenţia că grăsimile consumate cu  moderaţie sunt o componentă importantă a unei diete sănătoase şi echilibrate.  Grăsimea este o sursă concentrate de calorii, dar asta nu înseamnă că este necesar să elimini complet grăsimile din dieta ta.

Oamenii de ştiinţă au ajuns la concluzia că nu există nicio dovadă clară care să susţină ipoteza că reducând grăsimile oamenii vor slăbi mai mult şi mai repede. Mai mult, experţii în nutriţie consideră că o modalitate eficientă de a slăbi implică reducerea porţiilor şi evitarea alimentelor procesate. În aceste condiţii nu este necesar să elimini din dietă o anumită grupă de macronutrienţi.

Echipa de cercetători de la Harvard a demonstrat că renunţând la grăsimi, pe termen lung, persoanele  slăbesc mai greu decât dacă ar adopta o dietă mediteraneană. Aceasta este bogată în grăsimi şi se bazează pe consumul de ulei de măsline, peşte, nuci, alune şi migdale, dar şi de cereale integrale în cantităţi moderate, fructe şi legume.

Cei care au adoptat un regim sărac în carbohidraţi au slăbit cu 1,15 kg mai mult decât persoanele care au ţinut o dietă cu puţine grăsimi. Dietele „low-fat” s-au dovedit eficiente doar în comparaţie cu cele obişnuite (participanţii nu şi-au schimbat obiceiurile alimentare), existând o diferenţă de 5,41 kg.

Grăsimile nesaturate (avocado, nuci, seminţe) sunt foarte bune pentru controlul apetitului şi creează senzaţia de saţietate pentru o perioadă îndelungată. Nu poţi pune în aceeaşi categorie cartofii prăjiţi şi migdalele sau nucile doar pentru că ambele alimente sunt bogate în grăsimi.

Grăsimile nu te îngraşă în mod special, decât dacă sunt consumate în exces, asemeni oricărui alt aliment. Este important să fiţi atenţi si la eticheta „0% grăsimiˮ, pentru că de multe ori alimentele respective conţin o cantitate mai mare de zahăr.

Totuşi, cel mai bun sfat pe care l-ar putea oferi specialiştii este acela de a consuma mai puţine calorii. În plus, ar trebui să eliminăm alimentele procesate, bogate în zahăr şi grăsimi trans, carnea grasă, cartofii prăjiţi, prăjiturelele, biscuiţii şi băuturile carbogazoase.

„Când vine vorba de slăbire, scopul principal este de a crea un deficit caloric, adică să utilizăm mai multă energie decât ingerăm. Chiar dacă alegeţi o dietă low fat, săraca în carbohidraţi sau bogată în proteine, dacă nu sunteţi consecvenţi nu veţi obţine rezultate”, susţine specialistul în nutriţie Tracy Parker.

Alimentele proaspete şi integrale, porţiile mai mici şi multă mişcare, acestea sunt considerate bazele unui stil de viaţă sănătos.

 

 

Citește și:
5 motive simple ca să consumi grăsimi
ADEVĂRAT sau FALS despre GRĂSIMI!
Grăsimi „bune” VS grăsimi „rele” – de ce trebuie să le consumi!
Exclusiv Online - 12.11.2015

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.