11 alimente "sănătoase" care de fapt te îngraşă

Unele alimente care au reputaţia de a fi "sănătoase, în realitate sunt mai rele pentru sănătate decât ai putea crede. Aruncă doar o privire:

Fructele uscate

Cană după cană, fructele uscate conţin imens mai multe calorii decât cele proaspete, deoarece au fost deshidratate şi sunt cu mult mi concentrate. Strugurii proaspeţi, de exemplu, conţin 60 de calorii pe cană, iar stafidele 460 de calorii.

Granola

Celebrul mix pentru micul dejun conţine adesea nuci şi ovăz (bune pentru sănătatea ta), dar şi zahăr pentru amplificarea gustului. Ţine cont că un bol poate ajunge până la 500 de calorii! Alege variantele cu conţinut scăzut de grăsimi.

Brioşele cu tărâţe

Cele mai multe dintre aceste brioşe sunt făcute tot din făină albă amestecată cu grăsime nesănătoasă, ouă şi zahăr. Doar pentru că se pun câteva tărâţe, nu înseamnă au mai puţine calorii sau conţin mai puţine grăsimi. O astfel de brioşă poate conţine aproximativ 400 de calorii, 20 de grame de grăsimi şi 30 de grame de zahăr.

Covrigeii

Ai zice că sunt subţirei şi n-ai motive să te gândeşti că ţi-ar face rău. Daaar, tocmai pentru că sunt atât de firavi îţi vine să îi mănânci în cantitate mare. Ei conţin aproape 80 de calorii la 30 de grame. Mai bine încerci nişte produse din grâu integral.

Cafeaua cu arome

Produsele de cafenea îţi pot submina dieta cât ai zice Frauccino.Unele dintre acestea adună până 700 de calorii per cană!

Ceaiurile îmbuteliate

Cea mai mare parte a mărcilor din magazine au adaosuri fie de zahăr, fie de miere, iar numărul caloriilor poate să ajungă la 200, exact ca o cutie cu suc carbogazos.

Prăjiturile din orez

Aceste gustări uşoare nu conţin grăsimi şi au puţine calorii, însă le lipsesc complet ingredientele fibroase sau proteice, ingrediente ce îţi pot opri foamea. Ceea ce înseamnă că mâncând aceste prăjiturele ( vorbim aici de 2, 3) vei adăuga calorii, dar nu te vei simţi sătulă şi tot vei tânji după ceva săţios.

Sucurile "fresh"

Sucul înseamnă, în esenţă, zahăr şi calorii. O sticlă cu suc de portocale sau de mere are 55 de grame de carbohidraţi, echivalentul a 5 felii de pâine. Iar cea mai mare parte a acestor carbohidraţi este reprezentată de zahăr, vreo 12 linguriţe!!!

Batoanele energetice

Un baton obişnuit dulce are în jur de 250 de calorii. La fel şi unul energetic. Batoanele energetice sunt batoane normale deghizate prin adaosul cătorva vitamine (pe care ai fi mult mai căştigat dacă ţi le-ai lua din fructe).

Băuturile energizante

Etichetele spun că ar conţine extracte de plante, minerale şi taurină, special concepută pentru a oferi energie. Dar dacă arunci o privire atentă la ingrediente vei observa că predomină cofeina şi zahărul, ceea ce le face nişte simple băuturi răcoritoare mult mai costisitoare.

Băuturile dietetice

Îndulcitorii artificiali pe care îi conţin îngreunează calculul aportului caloric pentru cei care le consumă. Gustul dulce îi spune creierului că organismul este pe cale să consume multe calorii. Şi pentru că nu se întâmplă asta, te vei trezi că o să mănânci mai mult ca să compensezi.

 

 

 

Citește și:
Cartofii prăjiţi: îi eliminăm sau nu din dietă?
Dr. Mihaela Bilic: 10 reguli esenţiale pentru o dietă sănătoasă
Dieta low-carb, mai eficientă decât dieta low-fat
Exclusiv Online - 06.07.2017
Taguri: alimente, ingrasa

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.