14 zile pentru starea de bine: câteva dileme despre slăbire şi sport lămurite de Cori Grămescu

6

Cele 14 zile din programul “Provocarea Activia”, coordonat de Cori Grămescu, coach de lifestyle şi nutriţie, la care am participat alături de alte 9 fete, s-au finalizat. Până acum, mă declar extrem de mulţumită de mine şi de faptul că am reuşit să bifez tot ceea ce mi-am propus: am respectat meniurile propuse de Cori, am ajuns la sală de cel puţin 3 ori pe săptămână şi mi-am recâştigat tonusul şi energia.

Şi mai mult decât atât, mi-am consolidat principiile unei vieţi active sănătoase şi am făcut acele mici ajustări care m-au ghidat către un program flexibil, personalizat şi uşor de respectat.

Recunosc că, de-a lungul timpului, mi-au trecut prin faţa ochilor extrem de multe informaţii, unele dintre ele controversate, în legătură cu diverse alimente, cu momentele de consum înainte şi după sport sau cu aportul optim de apă. Asupra unor mituri ne-am lămurit demult, altele încă mai persistă în rândul celor care vor să adopte un program de viaţă echilibrat. Şi pentru că zilele acestea am avut ocazia să lucrez alături de Cori Grămescu şi de antrenoarele de la Lady Fit, am profitat de această ocazie pentru a afla chiar de la profesionişti răspunsurile corecte la câteva dintre cele mai importante întrebări pe care şi le pun cei care vor să mănânce sănătos şi să facă mişcare în mod corect!

Adevărul despre hidratare, gustări, fructe şi lactate

Bem apă în timpul antrenamentelor? Multe persoane încă se întreabă dacă au voie să se hidrateze pe parcursul unui antrenament. Cori este fermă şi răspunde fără echivoc: “întotdeauna bem apă în timpul sportului”.

Mâncăm înainte sau după ce mergem la sală? Aici există două situaţii, lămurite tot de Cori Grămescu, coordonatorul programului “Provocarea Activia”: dacă antrenamentul nu este intens, putem mânca cu o oră înainte de acesta. Dacă însă vorbim despre o sesiune în forţă, este indicat să mâncăm după aceasta.

Sărim peste gustări ca să scădem numărul total de calorii? Gustările sunt esenţiale într-un program echilibrat de mese pentru că menţin glicemia la un nivel optim, ne dau energie şi ne feresc de excese la masă. Însă cele calorice trebuie înlocuite cu unele uşoare precum iaurturile. Există sortimente precum noul Activia Finesse care aduc un plus de proteine faţă de Activia natur 125g - dau saţietate, pot fi combinate cu cereale sau fructe şi sunt extrem de practice: le poţi lua cu tine la birou, în maşină sau în geantă.

Evităm fructele sau nu în dietă? Există voci care susţin că fructele îngraşă, iar acest lucru nu este tocmai lipsit de adevăr dacă le mâncăm în cantităţi mari. Cori Grămescu recomandă dozarea cantităţii de fructe consumate peste zi.

Renunţăm de tot la grăsimile animale din porc şi la lactatele grase? Şi aici, secretul este tot echilibrul: “le monitorizăm şi nu facem exces dacă nu avem probleme de sănătate” este de părere Cori Grămescu. 

Carbohidraţii îngraşă, proteinele, nu? Specialiştii în nutriţie şi sport sunt categorici şi spun că excesele alimentare trebuie evitate. “Orice exces face rău şi nu e vorba doar de kilograme. Moderaţia este esenţială” concluzionează Cori Grămescu.

Galerie foto

vezi galeria 6 foto
Citește și:
14 zile pentru starea de bine: ce beneficii vizibile îmi aduce sportul
14 zile pentru starea de bine: ce dietă recomandă Cori Grămescu
14 zile pentru starea de bine: super program de dietă şi sport cu Cori Grămescu
Exclusiv Online - 14.02.2018
Taguri: dieta, sport, activia

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.