14 zile pentru starea de bine: ce dietă recomandă Cori Grămescu

8

Aşa cum vă spuneam, mi-am propus să fac câteva schimbări definitive în stilul meu de viaţă, pentru că vârsta de 41 de ani bate la uşă şi simt că acum e momentul ca, odată pentru totdeauna, să adopt şi să consolidez principiile care să mă ajute să am o permanentă stare de bine.

Desigur că, până la 40 de ani, am învăţat să mănânc sănătos, să fac sport şi am aflat ce mă relaxează şi ce mă energizează. Însă mereu e nevoie de mici ajustări, care să ţină cont de vârstă, de nevoile corpului la un anumit moment şi de de ce nu, de toate acele lucruri care ne fac viaţa mai interesantă, precum familia, jobul, prietenii, hobby-urile etc.

Iar “Provocarea Activia”, programul de două săptămâni, coordonat de Cori Grămescu, coach de lifestyle şi nutriţie, la care particip alături de alte 9 pasionate de viaţă sănătoasă, este pentru mine momentul oportun pentru toate ajustările de care vorbeam. Şi cum orice viaţă sănătoasă începe cu o alimentaţie corectă, este momentul să vă introduc în culisele planului alimentar propus de Cori.

Ce alimente recomandă Cori Grămescu?

Cum vă spuneam, după 16 ani de “Ce se întâmplă, doctore?” şi sute de interviuri şi discuţii despre nutriţie şi diete, cam ştiu cum ce se mănâncă problema. Aşa că din start vă spun că am renunţat demult la fast food, prăjeli, sucuri, dulciuri concentrate, pâine albă, mezeluri şi produse de patiserie. Nu înseamnă că nu mai consum din când în când câte ceva din categoria “comfort food”, dar trebuie să fie făcute acasă, să fie proaspete şi să conţină doar ingrediente naturale. Aşa că îmi rezerv momentele de răsfăţ pentru Sărbători şi vacanţe.

În rest, sunt cuminte, poate chiar prea cuminte. De ce spun asta? Pentru că la o primă evaluare a meniurilor propuse de Cori, am constatat că nu mănânc îndeajuns. De altfel, chiar de la prima întâlnire, Cori ne-a avertizat că va trebui să mâncăm şi că nu e uşor întotdeauna să respectăm cele 3 mese şi două gustări ca la carte.

Nu e uşor în momentul în care eşti sedentar şi nu prea consumi calorii, dar când începi să faci sport zilnic şi arzi cum trebuie caloriile, îţi dai seama imediat cam ce a vrut să spună autorul meniului şi realizezi că ai nevoie de alimente de calitate ca să nu te simţi sleit de vlagă după antrenament. Aşa că după o zi de acomodare cu meniul, totul a început să decurgă firesc.

Şi nu avea cum să fie altfel, pentru că planul alimentar “Provocarea Activia” este generos şi super echilibrat. Şi începe cu micul dejun, care conţine 11 sugestii de meniu, bazate pe diverse combinaţii de proteine din iaurt, ouă, brânză slabă, carne albă, ton şi somon cu carbohidraţi din legume proaspete, pâine neagră sau fructe. Nu lipsesc nici variantele care îmbină iaurturile cremoase Activia Finesse cu cereale integrale şi fructe.

Pentru prânz, Cori Grămescu recomandă atât mâncarea gătită (grătare de pui, curcan, dovlecei umpluţi cu carne de curcan, ciorbe de văcuţă sau supe de pui), cât şi salatele cu ton, somon sau muşchi de vită. Nu lipseşte nici prânzul express cu cottage cheese şi legume proaspete.

Cina este la fel de generoasă din punctul de vedere al opţiunilor: putem mânca peşte cu legume, cărnuri la cuptor cu legume la abur, mâncăruri cu curcan şi fasole verde sau mazăre, dar şi salate rapide din ton, pui şi curcan. Avem voie chiar şi “nacked burger”, care e o versiune mai light a unui burger clasic, dar fără brânză, bacon, pâine şi sosuri. Acestea se înlocuiesc cu legume la abur sau salată de crudităţi.

Din programul zilnic de masă nu lipsesc gustările, iar propunerile lui Cori sunt fructele şi iaurturile pe care le putem consuma simple sau cu fructe, cu cereale integrale sau nuci. Activia Finesse are o textură atât de fină încât combinata cu un fruct zemos şi o lingură, două de cereale integrale, îţi oferă o gustare săţioasă şi echilibrată.

Ce-mi place la programul alimentar propus de Cori?

Vă mărturisesc sincer că nu mă aşteptam să fiu conştiincioasă, eu care mă mulţumeam peste zi doar cu un ou fiert, o pungă de frunze, nişte ton şi un fruct, două. Dar am fost, mai ales că în fiecare seară, trebuie să dau “raportul” culinar pe grupul “Provocarea Activia”. Aşa că m-am pus pe treabă, m-am apucat de gătit, şi am respectat ca la carte programul de masă. În unele zile în care am avut un program mai încărcat, am mai mâncat în oraş sau mi-am comandat câte un meniu light. Cu alte cuvinte, a început să-mi placă varietatea culinară, de altfel, un secret pentru a mânca sănătos toată viaţa.

Îmi place şi faptul că avem la fiecare masă surse de proteine care ţin de foame, că putem mânca şi câte o felie de pâine neagră, că nu sunt interzise fructele şi că putem consuma două, trei iaurturi pe zi, lucru extrem de comod, rapid şi săţios.

Şi am constatat că nu ai cum să nu respecţi programul de masă dacă mergi zilnic la sport. Programele de la LadyFIT sunt prietenoase, dar solicitante, aşa că nici nu-mi trece prin cap să nu-mi iau raţia zilnică de energie.

Recunosc că am mai păcătuit şi eu de vreo două ori până acum, însă promit să fiu perseverentă la sală.

Galerie foto

vezi galeria 8 foto
Citește și:
14 zile pentru starea de bine: super program de dietă şi sport cu Cori Grămescu
Cum ajungi să te îngraşi? Şi cum începi să slăbeşti sănătos?
Slăbeşte sănătos: Cât de greu e să respecţi meniul într-o dietă personalizată?
Slăbeşte sănătos: Cum se ţine o dietă personalizată de slăbire?
Exclusiv Online - 07.02.2018

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.