8 alimente care îţi pot afecta viaţa sexuală

Sexul îţi poate oferi numeroase beneficii, ba chiar te poate ajuta să trăieşti mai mult. Şi cum între mâncare şi viaţa intimă există o legătură puternică, e bine să ştii ce incluzi în dieta ta de viaţă. Dacă afrodisiacele te ajută să te dezlănţui în dormitor, există şi contariul, alimentele care îţi omoară pur şi simplu viaţa sexuală, adică îţi reduc libidoul.

Alimentele bogate în grăsimi saturate

Produsele prăjite pot fi gustoase, dar sunt, de asemenea, încărcate cu grăsimi saturate, ceea ce duce la înfundarea arterelor, la creşterea în greutate, la un flux sanguin scăzut, iar toate astea provoacă disfuncţia erectilă. "Dacă mănânci prost poţi deveni obez sau te poţi trezi cu diabet zaharat sau hipertensiunea arterială, iar toate astea îţi pot afecta libidoul. Este esenţial să mănânci bine astăzi ca să ai o viaţă sexuală sănătoasă mâine'', spune dr. Brahmbhatt. Alte alimente bogate în grăsimi saturate sunt carnea roşie şi brânza.

Uleiurile vegetale

Uleiurile vegetale sunt bogate în grăsimi polinesaturate, iar acestea pot determina o scădere serioasă a nivelului de testosteron, potrivit specialiştilor de la clinica Columbus din Ohio. Testosteronul joacă un rol esenţial atât în viaţa sexuală a femeilor, cât şi a bărbaţilor. De aceea, dacă acest lucru te îngrijorează, ar trebui să alegi uleiul de măsline.

Sarea

Dacă mănânci sare sau alimente bogate în acest mineral poţi suferi de hipertensiune arterială, iar asta îţi poate ucide libidoul, potrivit experţilor.

Zahărul

Zahărul îţi poate afecta talia, dar şi viaţa din dormitor. "Zaharurile necesită insulină pentru procesare. Această creştere constantă a insulinei este legată de nivelul scăzut de testosteron ", explică Dr. Brahmbhatt. Carbohidraţii grei, cum ar fi pastele, se pot transforma, de asemenea, în zahăr, pot scădea nivelul de glucoză din sânge şi determina pancreasul să producă mai multă insulină. "Alegeţi salata, nu pastele, în noaptea cea mare'', adaugă dr. Brahmbhatt.

Produsele pe bază de soia

Chiar dacă nu trebuie să renunţi complet  la sushi, e indicat să fii atent la cantitatea de soia pe care o mănânci. Studiile sugerează că dietele bogate în alimente pe bază de soia, cum ar fi tofu, pot scădea testosteronul şi numărul de spermatozoizi.

Alcoolul

Alcoolul îţi poate da curajul de a trece la fapte, dar, de asemenea, s-ar putea ca acţiunea să se stingă mai repede decât poţi crede. ''Alcoolul scade testoteronul, dar şi afectează şi funcţia sexuală'', previzează Dr. Michael Hirt.

Alimentele şi băuturile care conţin îndulcitori

Alimentele şi băuturile care conţin îndulcitori artificiali pot fi un pericol pentru sănătatea ta. Îndulcitorii, în special aspartamul, îţi pot afecta nivelul de serotonină, un hormon vital care îţi dă o stare de bine.

Supele conservate

Multe dintre supele conservate conţin un nivel crescut de sodiu, un ingredient care poate duce la creşterea tensiunii arteriale, dar care, la rândul său, produce o mulţime de leziuni inimii. În plus, sodiul poate duce la o scădere a fluxului sanguin (chiar şi în părţile corpului care depind de creşterea fluxului sanguin în timpul sexului).

 

Citește și:
7 moduri prin care care sexul şi orgasmul îţi pot influenţa organismul
Femeia şi sexul cu mai mulţi parteneri
Ce faci dacă sexul e prost?
Dacă sexul e aşa de grozav, noi de ce nu mai facem?
Sexul în vacanţă: sfaturi practice despre contracepţie şi nu numai!
Sexul te face mai deştept!
Pe lângă plăcere, sexul înseamnă responsabilitate
Exclusiv Online - 03.08.2018

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.