8 remedii naturale cu ajutorul cărora poţi combate arsurile la stomac

Stresul îţi poate afecta întreg organismul, fie că vorbim de imunitate sau digestie. Ca şi în cazul altor afecţiuni digestive cronice, cum ar fi sindromul intestinului iritabil, intensitatea arsurilor la stomac poate avea legătură cu schimbările majore pe care le traversezi în viaţă.

Pentru a putea reduce simptomele arsurilor la stomac sau alte semne de stres digestiv, e bine să descoperi cauza principală a problemei. Te streseză locul de muncă sau relaţia pe care o ai? Dormi sufiecient ? Dacă simţi că te lupţi cu anumite probleme încearcă tehnicile de reducere a stresului, cum ar fi respiraţia profundă, masajul sau acupunctura. Nu uita de uleiurile esenţiale!

Dieta are un rol major în controlul refluxului de acid, pentru că unele alimente, cum ar fi bananele, legumele verzi, zarzavaturile şi iaurtul, pot ajuta la reducerea arsurilor

Ghimbirul. Una dintre caracteristicile cheie ale refluxului de acid este inflamaţia care apare la nivelul esofagului, şi pe care ghimbirul o poate combate. De asemenea, ghimbirul ajută la mişcarea alimentelor în intestin, împiedicând astfel formarea de gaze şi arsurile.

Ceaiul de muşeţel poate avea un efect calmant asupra tractului digestiv. Dacă aveţi însă alergie, nu îl folosiţi. 

Lemnul-dulce combate efectele iritante ale acidului gastric, aşa că poate fi eficient împotriva arsurilor la stomac, dar şi în tulburările digestive sau în caz de ulcer. Îl poţi consuma atât uscat, cât şi sub formă de ceai.

Bananele sunt excelente pentru sistemul digestiv . Prin urmare, acestea pot fi benefice şi pentru gestionarea arsurilor şi refluxului de acid. De asemenea, acest fruct secretă mucus, care protejează pereţii intestinali de acidul gastric.

Ovăzul are un conţinut scăzut de grăsimi şi fibre şi ajută la digestia alimentelor. De asemenea, fulgii de ovăz sunt bogaţi în seleniu, un antioxidant care protejează stomacul de acidul gastric.

Legumele verzi şi zarzavaturile, cum ar fi salata, conopida, broccoli, sparanghel, varză de Bruxelles, castraveţii, şi fasolea verde, sunt uşor de digerat, conţin nutriţienţi cu rol protector şi magneziu. De aceea, pot fi o alegere bună pentru cei care se luptă cu arsurile la stomac.

Iaurtul ajută la menţinerea nivelului de pH din sistem datorită naturii sale alcaline. Acest aliment bogat în probiotice facilitează creşterea bacteriilor bune, care inhibă apariţia refluxului de acid şi ţin arsurile la distanţă

Mierea. Dacă niciun remediu nu dă rezultate, încearcă mierea Manuka. Aceasta provine din  Noua Zeelandă şi are proprietăţi antimicrobiene. Oamenii care au acid gastric scăzut pot dezvolta simptomele disibiozei intestinale, o inflamaţie care dezvoltă un tip de bacterii în stomac. Mierea poate ajuta la vindecarea simptomelor ulcerului gastric. De asemenea, este minunată pentru acidul gastric scăzut. Luaţi o linguriţă sau două pe zi.

Alte căi naturale de atac

Multe remedii "naturale" au fost folosite de-a lungul anilor pentru a trata arsurile, dar există puţine dovezi ştiinţifice care să confirme eficacitatea lor. Fenicul, rădăcina de marshmallow şi ceaiul de papaya pot opri, de asemenea, arsurile la stomac şi pot ajuta digestia. Ba mai mult, dacă unii oameni aleg papaya ca ajutor digestiv, alţii sunt nedespărţiţi de sucul de cartof crud.

 

Citește și:
Ai arsuri în capul pieptului? Află cum scapi de simptome consumând (sau evitând) anumite alimente!
Arsuri gastrice? Nu mai mancati seara, dupa ora 8!
Ce mananci cand ai arsuri gastrointestinale?
Ingrijirea unei victime care sufera de arsuri ale pielii in urma expunerii la o sursa de caldura
Exclusiv Online - 10.04.2018

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.