Ananasul, bun pentru inimă şi dietă

Ananasul conţine bromelaină, o enzimă care facilitează digestia proteinelor, combate artrita şi favorizează circulaţia sangvină în caz de maladii cardiovasculare şi boli inflamatorii. Iată un fruct preţios: furnizează oligoelemente şi vitamina C  în cantităţi mari organismelor obosite!

Vitaminele sunt prezente în număr mare, A, C, B1, B2, B4, B5, B6, B9, B12, E, K) la fel ca oligoelementele, în ordine descrescătoare: potasiu, calciu, magneziu, fosfor, sofiu, fier, cupru, zinc.

Ananasul: de ce este bun pentru sănătate

Bun pentru inimă şi pentru circulaţia sangvină. Ananasul conţine bromelaină în tulpini, în rădăcină şi, desigur, în fructe. De fapt, avem de a face cu mai multe substanţe înrudite, enzime proteolitice cu proprietăţi interesante: fluidifică sângele, diminuează formarea de plăci ateromatoase şi reduc inflamaţiile. Este un supliment alimentar de cursă lungă pentru toţi bolnavii cardiaci, ale căror artere sunt pe cale de a se bloca.

Efecte benefice ale extractului de bromelaină au fost observate începând de la doze de 500 de mg. Bromelaina are şi proprietăţi antitumorale, combate edemele şi facilitează digestia. Este prezentă doar în fructul proaspăt, nu în cele conservate sau procesate.

Digestiv. Bromelaina, una dintre proteaze, facilitează digerarea proteinelor. Este folosită de altfel şi pentru frăgezirea cărnii.

Diuretic şi detoxifiant. Ananasul este inclus în regimurile pentru retenţia de apă, deci şi în cel pentru celulită.

Proprietăţi antioxidante. Pe lângă vitamina C, ananasul conţine acid galic şi alţi compuşi fenolici, antioxidanţi eficienţi care conferă acestui fruct proprietăţi antioxidante apreciabile, la fel ca în cazul altor fructe exotice: litchi, mango.

Antiparazitar. Unul dintre rolurile mai rar citate ale ananasului este dat de capacitatea sa de a combate anumiţi paraziţi, îndeosebi amibe şi protozoare.

Antialergic. Ananasul era recomandat înainte vreme în cazurile de febră a fânului.

Antireumatismal. Această proprietate se datorează tot bromelainei, acizilor malic şi citric, vitaminelor A, B şi C şi prezenţei anumitor minerale: iod, mangan, fier, sulf, magneziu.

Ananasul: beneficii nutriţionale

Ananasul conţine glucide în proporţie de 95% ( plus 4% proteine şi 1 % lipide). Zaharurile sale principale sunt zaharoza, glucoza şi fructoza. Furnizeză organismului vitamina C, 100 de g de ananas acoperind în medie 25% din necesarul zilnic recomandat.

De altfel, un pahar de suc de ananas conţine 60 mg de vitamina C, adică întreaga doză recomandată. Are un indice de saţietate ridicat, de 4, 5. Este, totodată, bogat în oligoelemente: 200 de g de ananas furnizează peste 2 mg de mangan, mai mult decât doza zilnică recomandată.

Ananasul- cum îl alegem

La fel ca în cazul tuturor fructelor, trebuie să fie bine copt. Recunoaştem gradul de maturizare după greutate, parfum şi uşurinţa cu care se desprind frunzele sub presiune.

Ananasul: cum îl consumăm

În stare proaspătă, ananasul îşi relevă gustul delicios şi efectele pozitive asupra sănătăţii. Virtuţile preolitice ale sucului de ananas pot fi folosite pentru frăgezirea cărnii. Sucul combate, de asemenea, infecţiile. El trebuie evitat însă în deserturile cu gelatină, a cărei solidificare o împiedică.

Ananasul uscat este recomandabil, cu condiţia să îl alegeţi fără adaos de zahăr.

Ananasul: cum îl păstrăm

Se păstrează fără probleme o săptămână la temperatura camerei sau la frigider. Odată început, puneţi restul pe un suport, pentru a evita oxidarea.

100 g de ananas

  • 25 kcal
  • 0, 55 g proteine
  • 1, 12 g lipide
  • 11, 8 g glucide
  • 1, 4 g fibre
  • Index glicemic: 45

Ananasul: ce spun noile cercetări

Studiile efectuate pe animale sau pe culturi de celule au demonstrat că bromelaina exercită un efect direct asupra celulelor canceroase. Enzima este recunoscută pentru proprietăţile care îi permit să dizolve cheagurile de sânge, efect util în bolile cardiovasculare. Ananasul contribuie, totodată, la echilibrarea sistemului imunitar, are efect antiinflamator şi hemostatic, favorizând coagularea sângelui.

Sursa: cartea 200 de alimente care ne vor binele, autor Jean-Marie Delecroix, editura Rao.

Citește și:
De ce îţi simţi gura aspră după ce mănânci ananas?
Ananas: beneficii în dietă şi slăbire
Vivi din "Iubire si onoare" a slabit cu ananas!
Exclusiv Online - 08.08.2018

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.