Beneficiile leguminoaselor: ţin de foame, reglează glicemia şi scad colesterolul

Te afli în căutarea unui aliment care să îţi satisfacă foamea, să te menţină sătul pe tot parcursul zilei şi să contribuie şi la sănătatea ta?

Fasolea, mazărea şi lintea, precum toţi membrii familiei leguminoase, sunt încărcate cu fibre şi proteine şi te ajută să creşti calitatea vieţii tale.


Un studiu realizat de-a lungul unei perioade de şapte ani a constatat faptul că pentru fiecare sfert de porţie de fasole pe care participanţii seniori au consumat-o în fiecare zi, riscul lor de a muri a scăzut cu până la 7-8%.

Conform principiilor oamenilor de ştiinţă, un centenar tipic - o persoană care trăieşte cel puţin 100 de ani -, consumă carne, de obicei carne de porc, de numai cinci ori pe lună. Piatra de temelie a dietei acestor oameni? Ai ghicit-o: leguminoasele!

O dietă fără leguminoase poate avea efecte negative asupra sănătăţii tale. O dietă fără fasole poate creşte riscul de sindrom metabolic şi dezvolta o colecţie de factori de risc, cum ar fi hipertensiunea arterială şi hiperglicemia.

În plus, un studiu sugerează faptul că femeile care nu consumă fasole au o rată mai mare a mortalităţii decât cele care consumă. Consumul de legume este benefic şi pe termen scurt. Consumul de fasole şi alte leguminoase reduce în fiecare zi riscul de apariţie a anumitor afecţiuni, opreşte dezvoltarea unei game bogate de boli şi întreţine sănătatea.

Beneficiile consumului de leguminoase

Reducerea nivelului de colesterol: fasolea este încărcată cu fibre - aproximativ 60% din valoarea recomandată zilnic se află într-o porţie de fasole neagră. Fasolea neagră conţine de asemenea fibre solubile, care reduc absorbţia corpului de colesterol şi pot scădea nivelul ridicat de colesterol, factor de risc pentru bolile de inimă. Consumul între cinci şi 10 grame de fibre solubile pe zi poate duce la scăderea colesterolului.

Riscul scăzut al diabetului zaharat: Legumelinoasele au o încărcătură glicemică scăzută, care este benefică din mai multe motive, inclusiv reglarea nivelului de zahăr din sânge. O sarcină glicemică determină cât de mult un aliment va afecta nivelul zahărului din sânge. Legumele previn de asemenea fluctuaţiile de zahăr din sânge, astfel încât acestea să ofere organismului tău energie constantă.

Combaterea bolilor cum ar fi cancerul: Leguminoasele sunt încărcate cu fibre, ceea ce poate împiedica unele forme de cancer digestiv. Fasolea, în special fasolea neagră, conţine substanţe nutritive cum ar fi antioxidanţii şi flavonoidele, care ajută la combaterea bolilor.

Ajută la controlul greutăţii: Legumele au un conţinut scăzut de calorii. Când sunt consumate în exces, ambele pot contribui la scăderea câtorva centimetri în plus din talie. O jumătate de porţie de fasole garbanzo nu conţine grăsimi saturate, are doar 135 de calorii, plus fibre şi proteine, ceea ce te va menţine sătul mai mult timp.

Citește și:
Fasole - tipuri, mod de conservare şi beneficii pentru sănătate!
3 motive pentru care ar trebui să consumi linte
Carmen Negoiţă te învaţă cum să faci humus cu năut şi ardei copt, numai bun de post!
Exclusiv Online - 31.05.2017

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.