Cireşe şi căpşuni - consumaţi 500 de grame pe zi!

Sfârşitul primăverii şi prima lună de vară vă răsfaţă cu unele dintre cele mai bune fructe autohtone. Preferaţi-le pe cele care cresc în România, în detrimentul importurilor. Şi nu ar trebui să daţi la o parte fructele care mai au câte un vierme. Este un indicator perfect că nu au fost tratate chimic, deci nu vorbim de nişte conserve fără valoare nutritivă.

Căpşunile şi cireşele au un conţinut mare de antioxidanţi! Cu siguranţă aţi mai citit această informaţie. Haideţi să stabilim un lucru. Fructele nu conţin antioxidanţi pentru că au fost create pentru consumul uman. Antioxidanţii pe care îi fabrică sunt o reacţie normală, de protecţie, faţă de razele soarelui.

Aşadar, cu cât sunt crescute direct sub soare cu atât au un conţinut mai mare de antioxidanţi. Aceasta spre deosebire de căpşunile de cultură, la care valoarea anti-oxidantă este, firesc, scăzută. Revenind la consumul acestor minuni ale naturii, oamenii au fost suficient de inteligenţi să valorifice conţinutul mare de antioxidanţi al fructelor.

Şi ar trebui să rămână suficient de inteligenţi încât să consume fructe în sezon, din abundenţă. Întrebarea logică ar fi: ‘’Îmi folosesc dacă le consum doar o lună de zile, cât ţine sezonul lor?’’ Răspunsul este afirmativ. Genele noastre ştiu că cireşe şi căpşuni se găsesc doar o lună, la fel afinele, zmeura şi alte fructe de calitate. Şi folosesc la maximum aportul de fructe de sezon.

Căpşunile sunt fructe perfecte inclusiv pentru diabetici, dar şi pentru cei care au grăsimi crescute în sânge. Polifenolii pe care îi conţin ajută la echilibrarea zahărului din sânge, un element foarte important pentru cei care suferă de diabet. În plus, căpşunile proaspete au un indice glicemic foarte mic -25. O cură cu cireşe şi căpşuni ajută organismul în procesul de ardere al grăsimilor.

De asemenea, datorită fibrelor pe care le conţin, căpşunile, dar şi cireşele dau senzaţia de saţietate şi curăţă organismul de toxine. Ambele fructe au un puternic efect antiinflamator. Se ştie că alimentele înalt industrializate determină un efect pro-inflamator în organism. Pe fondul acestei inflamaţii generalizate, pot apărea bolile cardiovasculare, diabetul şi unele forme de cancer, adică bolile civilizaţiei moderne.

Dar în fiecare sezon aveţi la îndemână antidotul inflamaţiilor, respectiv fructe de calitate premium prin care puteţi controla şi stopa procesele inflamatorii. În mai-iunie e vorba de cireşe, căpşuni, în iulie vă ajută fructele de pădure, toamna aveţi cele mai multe fructe care apar în România, iar iarna vă rămân merele, perele, gutuile şi gemul natural de prune. 

Citește și:
Gusta din binefacerile capsunilor
Ouăle - de ce TREBUIE să le includeţi în meniu chiar dacă aveţi probleme cardiovasculare
Top 5 alimente sănătoase în post
26 de alimente care ne menţin tineri


Articol din revistă - 31.05.2017
Taguri: fructe, cirese, capsuni

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.