De ce e bine să fii vegetarian „part-time”

Eliminarea ocazională a cărnii din dieta zilnică poate reduce riscul de apariţie a obezităţii cu 50%. Aceasta este concluzia unui studiu în care au fost implicaţi 16.000 de oameni, scrie Gândul.

Oamenii de ştiinţă susţin că dacă oamenii ar mânca puţin mai multe mese fără carne şi ar aduce un aport săptămânal de fructe şi legume mai mare alimentaţiei lor, aceştia ar reuşi să îşi păstreze o greutate corporală normală.

Studiile precedente arătau că vegetarienii tind să fie mai supli decât ceilalţi oameni, însă oamenii de ştiinţă spun că „flexitarianismul”, adică scăderea cantităţii de carne din alimentaţie şi creşterea consumului de fructe şi legume, este o alternativă pentru cei care nu pot renunţa de tot la carne.

„Nu este o trecere radicală la dieta vegetariană, este o trecere lină. Nu este ceva strict”, a explicat profesorul Maria Bes-Rastrollo de la Universitatea Navarra din Spania, cea care a condus studiul.

Consumul de carne este considerat a fi una dintre principalele cauze ale creşterii în greutate, din cauza conţinutului ridicat de grăsimi şi calorii.

În cadrul studiului a fost urmărit comportamentul alimentar a 16.000 de persoane pe o perioadă de 10 ani şi a relevat faptul că 584 de persoane au devenit obeze, potrivit The Times.

Concluzia principală a fost aceea că, cu cât oamenii au consumat mai multe plante şi mai puţină carne, cu atât a scăzut riscul de obezitate, indiferent de vârstă, greutate iniţială şi alte obiceiuri nesănătoase, cum ar fi sedentarismul.

Medicul Bes-Rastrollo a explicat că, potrivit datelor culese, riscul de obezitate era cu 15% mai mare în rândul a 20% dintre oamenii care aveau dietele alimentare cu cel mai mare conţinut de carne.

De partea cealaltă, riscul de apariţie a obezităţii era cu până la 43% mai mic în cazul persoanelor care mâncau foarte puţină carne.

Studiul arată, de asemenea, că chiar şi persoanele din grupul cel mai aproape de vegetarianism continuau să consume 142 grame de carne pe zi, însă compensau acest fapt prin intermediul consumului unor cantităţi ridicate de fructe, legume, nuci şi ulei de măsline.

Aşadar, pentru a ţine la distanţă pericolul apariţiei obezităţii, oamenii de ştiinţă recomandă o dietă vegetariană „part-time”, care să nu excludă carnea, însă să reducă frecvenţa prezenţei acestui aliment în alimentaţia zilnică.

Iar carnea nu reprezintă un pericol doar în ceea ce priveşte riscul apariţiei obezităţii. Consumul mare de carne a fost asociat şi cu apariţia unor boli precum cele cardiovasculare şi chiar a cancerului.

Citește și:
Pro şi contra la dieta vegetariană
5 mituri despre dieta vegetariană, spulberate
Pro şi contra la dieta vegetariană
Dieta Lacto-Ovo-Vegetariană. Eşti gata de plajă?
4 adevăruri despre carnea roşie
Exclusiv Online - 13.06.2017

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.