De ce este mai greu să slăbeşti iarna

Fără îndoială, primăvara şi vara este mult mai uşor să faci alegeri alimentare mai sănătoase, datorită abundenţei fructelor şi legumelor de sezon. Soarele străluceşte, zilele sunt lungi, eşti mult mai motivată să ieşi şi să faci mişcare în aer liber. Odată cu venirea iernii, însă, să mănânci sănătos şi să slăbeşti devine o misiune aproape imposibilă. Îţi spunem noi care sunt trei dintre motivele pentru care acest lucru se întâmplă şi cum poţi păcăli efectele nemiloase ale frigului.

Tentaţiile sunt peste tot

Ciocolată caldă, supe creme cu multă smântână, piure de cartofi delicios, budinci proaspăt ieşite din cuptor – iarna este sezonul pentru binecunoscuta comfort food, care te face să mai uiţi că afară sunt multe grade sub zero şi ca trebuie să ajungi zilnic la birou. Acesta este motivul pentru care iarna este mult mai greu să faci alegeri alimentare sănătoase. Dacă nu eşti atentă, poţi să mergi cu sentimentul de vinovăţie atât de departe încât să consideri orice mâncare preferată ca fiind rea pentru organismul tău, aşa că odată ce ai început să etichetezi alimentele în modul acesta, fiecare decizie pe care o iei va avea o încărcătură emoţională suplimentară, care se traduce prin stres. Şi stresul nu face altceva decât să te determine să mănânci mai mult.  
Soluţia? În loc să treci toate alimentele preferate pe lista neagră, permite-ţi perioade în care poţi să te abaţi de la stricteţea unei diete. Fie ca alegi o zi pe săptămână în care mănânci orice vrei, dar în cantităţi modeste, fie mănânci în fiecare zi o pătrăţică de ciocolată neagră, pentru a-ţi satisface nevoia de dulce, sau găseşti alte metode prin care duci o viaţă sănătoasă şi fără frustrări chiar şi iarna.

Te lupţi cu nevoia de a hiberna

Da, ştim, nu eşti urs, dar modul în care îţi funcţionează organismul este, pe undeva, asemănător. Între frig, gheaţă şi zăpadă şi zilele foarte scurte motivaţia de a face mişcare e cu totul pierdută, tot ce simţi nevoia să faci este să îţi conservi toată energia pentru a te muta de pe canapea pe pat şi înapoi. Cine vrea să iasă la alergat sau să meargă la sală când afară e un ger de crapă pietrele? Din fericire, nu trebuie să părăseşti confortul casei tale pentru a face puţină mişcare. Există sute de clipuri pe YouTube care să te ajute să faci mişcare. Este suficient să te mobilizezi pentru 10 minute dimineaţa şi 10 seara şi te vei simţi mult mai bine. Nu doar că nu vei avea probleme cu greutatea, dar o rutină de exerciţii fizice va avea ca rezultat oxigenarea celulelor, ceea ce îţi va păstra corpul în stare bună de funcţionare şi nivelul tău de energie la cote înalte.

Consumi prea multă sare

Dacă iarna consumi mai puţine fructe şi legume crude, cel mai probabil le înlocuieşti cu alimente procesate, care sunt o sursă de sare pe care nu o poţi controla foarte bine. Gândeşte-te doar la mezeluri, conserve, paste, pâine, covrigei şi chipsuri  - toate acestea au cantităţi însemnate de sare şi cauza pentru care vei avea probleme cu retenţia de apă. Chiar dacă eşti atentă la necesarul caloric zilnic, retenţia de apă te va face să te simţi balonată. Sfatul specialiştilor este să te hidratezi corespunzător şi să adaugi în dietă alimente bogate în potasiu, pentru că acestea reglează nivelul de sodiu din organism. Surse excelente de potasiu includ bananele, avocado, roşii şi apă de cocos.

Foto: 123rf.com

 

Citește și:
10 alimente care nu trebuie să lipsească dintr-un regim de slăbire
Medicul ne recomandă să mâncăm dovleac, inclusiv în regimul de slăbire
Slăbeşte sănătos: primii paşi către o dietă personalizată de slăbire
Cum putem evita efectul yo-yo după dieta de slăbire?
Exclusiv Online - 09.02.2018
Taguri: slabire, dieta, alimente, sare

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.