Dietă sau stil de viaţă sănătos? Tu ce alegi?

Atenţia la o dietă presupune o planificare, un efort şi o determinare serioasă - şi în multe cazuri, recompensele sunt cu siguranţă pe măsură.

Beneficiile includ pierderea în greutate pe termen scurt sau lung, o structură totală mai bună a corpului şi un impuls important pentru încrederea de sine. Un plan de dietă conceput pentru a menţine greutatea şi pentru a fi sănătos pe termen lung este un angajament pe toată durata vieţii, un stil de viaţă, de fapt.

Tu ce ai alege: o dietă rapidă, care, fie vorba între noi, poate face mai mult rău decât bine sau o alegere conştientă care să te ferească de boli? Orice alegere ai face, înainte de a efectua modificări majore în planul curent de alimentaţie, discută cu un medic nutriţionist!

Pro: Pierderea în Greutate

Cel mai evident avantaj al oricărui plan alimentar care funcţionează este scăderea în greutate. În timp ce dietele cu conţinut scăzut de calorii ar putea duce la scăderea drastică a greutăţii într-o perioadă scurtă de timp, este mai sănătos să pieredem în greutate încet şi în mod constant, la o rată de 0.5 până la 1.5 kilograme pe săptămână.

Pierderea rapidă în greutate poate fi mai determinantă, dar creşte riscul de a te îmbolnăvi, punându-ţi în pericol sănătatea şi dând naştere la o serie de efecte adverse secundare precum oboseala şi malnutriţia. Pe de altă parte, scăderea greutăţii încet şi menţinerea timp de ani de zile poate scădea riscul unor afecţiuni grave cum ar fi hipertensiunea arterială, bolile cardiace, diabetul şi cancerul.

Contra: Soluţie pe termen scurt

Potrivit unui studiu publicat în 2007 în "American Psychologist", majoritatea oamenilor care urmează planurile de dietă îşi recâştigă kilogramele anterioare, sau chiar mai mult, pe o perioadă de cinci ani şi doar un mic procent este capabil să menţină greutatea.
Autorul principal al revistei, profesorul asociat de psihologie Traci Mann, a concluzionat faptul că majoritatea oamenilor aflaţi în aceste procese ar trebuie să renunţe cu totul la ele şi în schimb recomandă o strategie de exerciţii fizice regulate şi alimentaţie sănătoasă în mod moderat, dar constant.

Pro: Creşterea încrederii de sine

Atât procesele fizice cât şi cele psihice care sunt implicate în urmarea unui plan de dietă îţi pot oferi un impuls serios în încrederea de sine. Urmarea unei diete necesită voinţă, ceea ce poate îmbunătăţi sănătatea generală şi poate chiar alegerile în alte aspecte ale vieţii, cum ar fi relaţiile şi finanţele.
Şi dacă pierzi cu adevărat în greutate sau dezvolţi un corp mai tonifiat ca urmare a dietei, persoanele din jurul tău vor deveni foarte atente, adresându-ţi complimente, ceea ce poate stimula încrederea de sine şi sentimentul de realizare.

Contra: Riscuri de sănătate

Scăderea constantă a greutăţii prin urmărirea unui plan alimentar cu conţinut scăzut de calorii, care include elemente nutritive din toate grupurile majore de alimente este o modalitate sigură de reducere a greutăţii. Cu toate acestea, mulţi oameni renunţă la această cale în favoarea dietelor, ceea ce poate prezenta riscuri majore pentru sănătate. Potrivit Asociaţiei Naţionale pentru Tulburări de Alimentaţie, aceste riscuri includ şanse mai mari de a dezvolta boli de inimă, osteoporoză, oase rupte, stres şi metabolism lent.

Citește și:
Dieta TLC (Therapeutic Lifestyle Changes), ideală pentru slăbire şi pentru cei cu colesterolul mărit
Dieta low-carb, mai eficientă decât dieta low-fat
Dieta în cancerul intestinal: ce alimente trebuie să eviţi
Exclusiv Online - 07.06.2017

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.