Mâncăm pizza când suntem la dietă? Iată ce răspunde nutriţionistul!

Simpla rostire a cuvântului ,,Pizza’’ şi imaginaţia ne poartă deja la frumuseţile toscane ale Italiei, la mirosul proaspăt ce vine din cuptor, la mozzarella, prosciutto, la sosul de roşii ce magistral armonizează cu celelalte ingrediente, încântându-ne papilele gustative. În esenţă, pizza este un simbol al gastronomiei italiene şi este unul dintre cele mai răspândite feluri de mâncare din lume.

O mâncăm cu plăcere la orice oră din zi, dar o putem mânca chiar şi când avem un regim personalizat şi depunem efort la sală?

Medicul Florin Ioan Bălănică, specializat în Medicină Personalizată şi Nutriţie, explică pentru CSID când putem mânca pizza şi în ce combinaţii, chiar şi atunci când încercăm să respectăm o dietă.

Motivele pentru care pizza a devenit atât de cunoscută: este uşor de preparat, ingredientele sunt variate şi ţin de plăcerea personală, şi, lucrul cel mai important, e un fel de mâncare sănătos. Sosul de roşii e o sursă de vitamina A, proteinele le regăsim în brânzeturi şi în produsele din carne, iar carbohidraţii în aluat. Pizza este un preparat versatil, putând fi o opţiune şi pentru vegetarieni, situaţie în care evităm produsele din carne, iar în cazul diferitelor intoleranţe excludem ingredientele care ne pot dăuna.

De multe ori, dietele de scădere în greutate impun anumite restricţii alimentare, dar tentaţia culinară căreia îi rezistăm cu greu este: pizza. Şi în aceste situaţii putem consuma pizza, cu restricţie cantitativă însă, şi în prima parte a zilei, când rata metabolica este accelerată, deoarece încărcătura calorică este ridicată. Cu toate astea, mişcarea rămâne esenţială.

Cum îmbinăm topping-urile? 

Topping-urile folosite trebuiesc alese cu atenţie, cel mai des folosite sunt sosurile tradiţionale din tomato, pesto sicilian, branză, ierburi şi condimentele precum oregano, busuioc, usturoi, produse din carne, şuncă, pepperoni, pui, ton, creveţi, legume, măsline, ardei gras, porumb, ceapă, roşii, ciuperci.

Recomand pacienţilor pizza cu blat din făină integrală, iar topping-urile din ou, brânzeturi şi carne nu trebuie combinate. Atunci când dorim să preparăm o pizza de casă, hrănitoare şi corectă din punct de vedere nutriţional, trebuie să combinăm topping-urile din ou, brânză sau carne cu legume. Un exemplu poate fi pizza integrală cu sos de roşii, prosciutto şi rucolla.

Momentul din zi în care o putem consuma

Putem prepara pizza numai din brânzeturi, cu diverse sosuri gata preparate sau obţinute în casă, asta pentru un mai bun control al calităţii ingredientelor. Totodată, o putem obţine din produse din carne, pui, vita sau porc, în combinaţie cu diverse legume.

”Susţin consumul de pizza în prima parte a zilei, pentru că este un fel de mâncare hrănitor, şi bogat nutriţional, dar cu restricţie cantitativă şi precauţie la combinaţia topping-urilor'', adaugă Dr. Florin Ioan Bălănică pentru CSID.

Citește și:
Câte minute trebuie să alergi ca să arzi caloriile din 2 felii de pizza
Câtă sare conţine o pizza congelată? Răspuns: multă!
Cât de dăunător poate fi un meniu cu pizza şi paste?
Exclusiv Online - 30.10.2017
Taguri: pizza, dieta, carne

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.