Nucile ajută la îmbunătaţirea fertilităţii masculine. Ce alte beneficii au

Nucile conţin minerale precum fier, fosfor, potasiu, magneziu, iod, vitamine, A, B, C, E şi P, aminoacizi, grăsimi nesaturate şi proteine. Acestea sunt indicate în orice tip de dietă, deoarece echilibrează nivelul colesterolului, contribuie la sănătatea inimii şi pot juca un rol important în reducerea tensiunii arteriale. De asemenea, stimulează sistemul imunitar şi scăderea în greutate. Nucile pot face minuni pentru noi toţi, dar mai ales pentru bărbaţi.

„Militez pentru introducerea nucilor în regimul alimentar, deoarece au multiple proprietăţi sanogene şi pot fi consumate la gustarea de dimineaţă sau micul dejun’’, explică nutriţionistul Florin Ioan Bălănică pentru Ce se întâmplă, doctore?

Iată doar câteva dintre proprietăţile nucilor în opinia specialistului!

  1. Reduc nivelul colesterolului „rău”, cu beneficii asupra  sistemului cardiovascular. Datorită conţinutului de grăsimi nesaturate, în proporţie de aproximativ 60%, precum şi a potasiului şi magneziului, nucile sunt recomandate persoanelor care suferă de diverse boli de inimă sau de hipertensiune arterială.
  2. Pentru diabetici, nucile reprezintă un aliment preţios, deoarece au un procent mic de glucide şi proprietăţi hipoglicmeiante.
  3. O alimentaţie bogată în nuci poate participa la prevenţia  cancerului la sân, datorită conţinutului de acizi graşi Omega 3, a unor antioxidanţi, polifenoli şi fitosteroli.
  4. Benefice pentru piele. Datorită conţinutului de grăsimi, nucile sunt recomandate mai ales în perioada iernii, când factorii externi au un efect negativ asupra pielii. Totodată, ele îmbunătăţesc elasticitatea pielii, iar consumul lor este indicat şi persoanelor care suferă de diverse eczeme sau psoriazis.
  5. Îmbunătăţesc memoria, iar asta pentru că acţionează  asupra vaselor cerebrale. Astfel, ele ajută la îmbunătăţirea memoriei şi a capacităţii de concentrare.
  6. Prin conţinutul bogat de iod, nucile sunt recomandate în cazul afecţiunilor asociate glandei tiroide.
  7. Nucile conţin acizi graşi Omega 3 şi varietăţi numite acid alfa-linoleic (ALA), ce au proprietăţi antiinflamatoare şi pot preveni formarea cheagurilor de sânge.
  8. Antioxidanţii regăsiţi în nuci se numără printre substanţele antioxidante puternice şi destul de puţin prezente în alte alimente. Polifenolii pe care îi conţin nucile sunt cei mai puternici dintre toate tipurile de antioxidanţi pe care îi conţin celelalte fructe oleaginoase.
  9. O proprietate nutritivă mai puţin cunoscută a nucilor este faptul că ajuta la îmbunătaţirea fertilităţii masculine.
  10. Datorită conţinutului bogat în cupru, nucile sunt indicate în dieta persoanelor cu anemie.

„Recomand evitarea consumului de nuci de către persoanele care prezintă calculi renali, deoarece acestea conţin saruri de oxalat, care favorizează absorbţia calciului în organism, şi implicit litiaza.  În ciuda nenumăratelor efecte benefice, există şi situaţii în care nucile pot cauza probleme de sănatate, precum  alergiile alimentare”, adaugă nutriţionistul Florin Ioan Bălănică.

 

 

Citește și:
De ce e bine să mănânci nuci în fiecare zi
O mamă vegană şi-a hrănit bebeluşul de 11 luni doar cu nuci şi fructe
5 motive pentru a consuma nuci zilnic
Gustările cu nuci şi seminţe, de după-amiaza, combat obezitatea
Stresata? Ia un pumn de nuci!
Salata de muguri, mar si nuci
Tinereţe cât ai zice mere, nuci, peşte
Exclusiv Online - 08.06.2018

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.