Spanac, urzici, lobodă. Motivul pentru care trebuie introduse în alimentaţia noastră.

Primăvara este sezonul în care apar în pieţe primele recolte de trufandale (spanac, urzici, lobodă) de anul acesta. Fragede şi verzi, aceste plante sunt  un adevărat depozit de vitamine şi minerale, ne ajută şi ne întăresc imunitatea corpului.

Pentru a afla cum ne fortifică organismul, când trebuie consumate sau evitate, am apelat la medicul nutriţionist Florin Ioan Bălănică. Uite ce spune specialistul pentru Ce se întâmplă, doctore?!

Bogat în substanţe nutritive, spanacul oferă aproape jumătate din necesarul zilnic de vitamina A, doar prin consumul unei ceşti. Totodată, spanacul oferă 15% din necesarul zilnic de vitamina C.

Consumul de spanac aduce un aport de fibre care ajută digestia, previne constipaţia, echilibrează zahărul din sânge şi oferă senzaţia de saţietate. Prin conţinutul de flavonoide poate participa la prevenţia patologiei tumorale, mai ales în cancerul de prostată.

Antioxidanţii - vitamina C, vitamina E, betacarotenul, manganul, zincul şi seleniu sunt prezente în spanac şi sunt benefice în lupta împotriva apariţiei osteoporozei, aterosclerozei şi hipertensiunii arteriale. 

Loboda ar trebui evitată de persoanele care suferă de litiază renală

Loboda este o plantă de primăvară extrem de benefică pentru organismul uman. Aceasta poate fi consumată sub formă de salată sau ciorbă. Conţine cantităţi impresionante de vitamine, minerale, fibre şi alţi nutrienţi extrem de importanţi, care întăresc sistemul imunitar.

Loboda este o plantă extrem de puternică, conţine cantităţi mari de antioxidanţi, care îi dau şi culoarea purpurie. Antioxidanţii din lobodă reduc riscul apariţiei a numeroase afecţiuni, printre care şi cancerul.

Poate participa la înlăturarea asteniei de primăvară deoarece are efect mineralizant şi vitaminizant. Ba mai mult, are şi puternice efecte diuretice şi laxative, fiind ideală în curele de slăbire.

Ca şi spanacul, loboda conţine cantităţi importante de acid oxalic. În cantităţi mari, este contraindicată persoanelor care suferă de litiază renală.

Urzicile sunt pline de vitamine, A, C, B2, K, fier, magneziu, calciu, şi pot fi consumate în salate sau în ciorbe.  Sucul de urzică are puternice proprietăţi de stimulare a imunităţii şi de combatere a stărilor anemice, iar asta datorită conţinutului bogat în fier. Totodată, este un bun adjuvant nutriţional pentru pacienţii cu tulburări ale metabolismului glicemic.

 “Recomand primăvara o cură de vitmainizare şi de aport de fibre şi minerale. Acestea pot reface organismul după sezonul rece, când a fost deprivat de legume proaspete, bogate nutriţional. Trufandalele au importante proprietăţi sanogene şi trebuiesc introduse în alimentaţie ca adjuvanţi nutriţionali în multiple patologii, dar şi profilactic”, adaugă nutriţionistul Florin Ioan Bălănică pentru CSID.

 

Citește și:
7 beneficii ale consumului de spanac
Vreţi muşchi puternici? Mâncaţi spanac!
O dieta bogata in oua, spanac si alte legume
Loboda: planta de sezon cu beneficii uimitoare pentru sănătate!
Exclusiv Online - 06.03.2018

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.