Spirulina, super-alimentul pe care trebuie să îl introduci în alimentaţie

Spirulina este o algă marină 100% naturală şi prezintă importante calităţi nutritive, motiv pentru care de-a lungul timpului a constituit un aliment de bază pentru populaţii renumite prin longevitatea şi sănătatea lor.

Iată 3 motive pentru care spirulina trebuie să facă parte din regimul tău alimentar:


Oferă de 10 ori mai mult betacaroten decât morcovii, ceea ce face din această algă un aliat imbatabil împotriva radicalilor liberi, care cauzează îmbătrânirea celulară şi care favorizează apariţia multor probleme de sănătate.

Antioxidanţii din spirulină au rolul de a întări sistemul imunitar, îmbunătăţesc digestia, reduc senzaţia de oboseală, au efect detoxifiant, cresc nivelul de energie, controlează apetitul, menţine funcţiile cardiovasculare, reduc inflamaţiile din corp şi pot fi de mare folos celor care suferă de alergii.


Este bogată în proteine, fiind de mare ajutor persoanelor care doresc să îţi dezvolte şi să-şi menţină musculatura, dar şi vegetarienilor, cărora refuzul de a mânca alimente de origine animală îi poate priva de necesarul de proteine.

Spirulina deţine în proporţie de 85-95% proteine uşor de digerat, ceea ce o situază imediat după ou în topul alimentelor cele mai bogate în proteine.

Faptul că proteinele sunt uşor digeralbile fac din spirulină un aliment indicat persoanelor care suferă de absorbţie intestinală defectuoasă sau celor cu tulburări digestive.

De asemenea, când este administrată copiilor care suferă de malnutriţie, spirulina este mai eficientă chiar şi decât laptele din punct de vedere nutriţional, petnru că acidul lactic poate împiedica absorbţia şi digestia substanţelor nutritive.


Spirulina, cocteil de vitamine şi nutrienţi

spirulinaAminoacizii şi grăsimile nesaturate din compoziţia spirulinei ajută la buna funcţionare a organsimului, iar vitamina B12 poate stimula producerea de celule roşii, care asigură transportul eficient al sângelui.

De asemenea, fierul şi fibrele fac din acest aliment unul ideal pentru persoanele aflate la regim, pentru că oferă energie şi conferă senzaţia de saţietate, ţinând la distanţă poftele alimentare.

Spirulina poate fi consumată sub formă de pudră, care are culoarea verde închis sau albastru-verzui, în smoothie-uri, sucuri naturale, apă etc.

Deoarece nu are un gust tocmai plăcut, începătorii ar putea respinge ideea de a lua astfel de suplimente, însă dacă sunt amestecate cu o băutură răcoritoare, de preferat suc proaspăt de fructe, rece, aceştia se vor obişnui rapid şi vor vedea că efectele benefice întrec orice gust respingător.

Există totuşi şi contraindicaţii, iar acestea sunt îndreptate spre bolnavii de hiperparatiroidism, cei cu alergii severe la fructe de mare sau alge şi celor care prezintă febră excesiv de ridicată.

Citește și:
Spirulina, ceaiul verde, apetitul şi slăbirea
Spirulina, biotina si propolisul - proprietati si beneficii pentru sanatate
Exclusiv Online - 11.02.2016 Sursă foto: Shutterstock

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.