De ce trebuie să bei zilnic un pahar cu suc de roşii

Nu lăsaţi să treacă vara fără să preparaţi suc de rosii şi roşii în bulion.

În felul acesta, veţi consuma toată iarna o variantă a salatei proaspete.

Roşiile prelucrate termic conţin o cantitate mare de licopen, un antioxidant cu efect dovedit împotriva cancerului.


Consumaţi roşii din belşug în plin sezon! 100 de grame au doar 18 kilocalorii şi reprezintă un remineralizant ideal. Alegeţi roşiile de gradină, crescute fară îngrăşaminte de sinteză. Acestea merită să fie conservate şi pentru iarnă. Rosiile cherry spre exemplu pot fi perfect congelate. Pot fi de asemenea uscate şi devin astfel delicatese.

“Ele se trec printr-o baie de aburi care accelerează într-un fel pătrunderea un cantităţi mai mari de apă, după care se aşază într-un loc umbros, cu o temperatură relativ constantă” spune dr. Cristina Bălănescu, nutriţionist.

Iată cum le puteţi consuma ulterior!

“Prin revitalizarea cu ajutorul apei îşi capată forma şi conţinutul lor în nutrienţi se dizolvă în apa pe care o absorb” spune dr. Cristina Bălănescu, nutriţionist.

Roşiile uscate pot fi conservate şi în ulei de masline. Masa grasă stimulează absorbţia licopenului, substanţa activă din roşii. {i potenţează capacitatea acestuia de prevenire a cancerelor. Studii au dovedit că persoanele care consumă cantităţi constante de licopen îşi reduc riscul cancerului de prostată şi de sân.

“Sucul de roşii are avantajul că el concentrează o cantitate mai mare de antioxidanţi chiar decât roşia în sine, s-a constatat acest lucru” spune dr. Serban Damian, nutriţionist.

Aşadar, faceţi suc de rosii şi consumaţi-l din abundenţă iarna. Se fierbe cu 0,5 % sare. Dar în coajă se găseşte cea mai mare cantitate de licopen. De obicei, aceasta se înlătură în timpul preparării sucului de roşii. De aceea, conservaţi şi roşii întregi în bulion. Sau tăiaţi-le în cuburi mici şi conservaţi-le în suc de roşii. Folosiţi-le în orice mâncare gătită!

“Spre deosebire de un preparat care are la bază ulei şi alte rântaşuri, diferenţa este foarte mare în ceea ce priveşte valoarea calorică finală. Sucul de roşii are o valoare calorică extrem de redusă în timp ce uleiul aduce sute de kilocalorii” spune dr. Serban Damian, nutriţionist.

Iarna, aceste preparate sunt de preferat roşiilor proaspete de seră.

“Chiar dacă am putea să cumpărăm din supermarket din export nu se compară cu o roşie crescută natural, stată sub soare ceea ce înseamnă că acumulează o cantitate mult mai mare de nutrienţi“ spune dr. Serban Damian, nutriţionist.

Un pahar pe zi este suficient pentru un adult.

Citește și:
5 boli ce pot fi ameliorate dacă vei consuma mai multe roşii
Dr. Mihaela Bilic: de ce e bine să pui suc de roşii în mâncărurile cu carne
Cât îngraşă brânza cu roşii
Exclusiv Online - 14.06.2017

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.