De ce sunt copiii înnebuniţi după kendama şi spinner fidget?

Chiar dacă tehnologia a avansat foarte repede, iar jocurile au ajuns până în punctul în care simulează practic realitatea înconjurătoare, copiii din ziua de azi tind să se întoarcă la simplitate.

Acesta este motivul pentru care vânzările pentru Kendama şi Spinner Fidget au explodat pe piaţa din România, de la începutul anului.


Iulian Ghişoiu, directorul unui magazin online pentru bebeluşi şi copii, afirmă că, de la începutul acestui an, a vândut câteva mii de kendama şi spinner fidget, iar cei mai mulţi copii au cumpărat aceste jucării deoarece s-au plictisit de tehnologie şi vor să se întoarcă la simplitate, la antrenarea coordonării minte-mâini. Surprinzător este că nu doar copiii se bucură de aceste jucării, ci şi adulţii.

“În materie de jucării – şi nu numai –, trendul este întotdeauna sinusoidal, iar cei mai mulţi advertiseri ştiu asta. Aşa a fost întotdeauna. Tehnologia avansează rapid până în punctul în care beneficiarul ei se plictiseşte şi vrea să se întoarcă pentru un timp la jocurile simple, care să nu îl solicite atât de mult.

Acesta este motivul pentru care au avut succes jocuri precum FarmVille, AngryBirds, MineCraft şi, mai nou, kendama sau spinner fidget. Acum este febra celor două jucării, dar nu va dura o veşnicie. Istoria ne-a arătat că orice întoarcere la simplitate va continua cu întoarcerea la complexitate, iar la un moment dat copiii vor începe să cumpere din nou jocuri complexe, specifice nivelului actual de evoluţie tehnologică.

Până atunci trebuie să ne bucurăm, noi, ca părinţi, că datorită acestor două jucării haioase, îi putem ţine pe cei mici, pentru o vreme, departe de telefonul mobil sau de calculator”, a declarat Iulian Ghişoiu.

Preţul unui kendama variază între 50 şi 100 de lei, iar costurile pentru spinner fidget sunt între 20 şi 50 de lei.

Citește și:
Jocul Kendama: ce este, de ce face bine la sănătatea copilului şi cum se joacă
Exclusiv Online - 15.06.2017

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.