Sarcină fără simptome neplăcute: 6 sfaturi de care trebuie să ţii cont

Sarcina este, poate, cea mai frumoasă perioadă din viaţa unei femei. O invazie de sentimente care mai de care mai puternice, prima lovitură a bebeluşului, emoţiile unui nou început cu o mulţime de necunoscute, toate acestea le trăieşti în această perioadă atât de specială. Este adevărat că te pot copleşi toate schimbările care apar în aceste nouă luni, însă tu trebuie să fii puternică şi să fii sigură că vei face faţă oricărei provocări ce apare.

Însă trebuie să ţii cont că, pe perioada sarcinii, starea ta de sănătate este foarte importantă, nu numai pentru starea ta de bine, cât şi pentru buna dezvoltare a micuţului, scrie stemcellsbank.ro.

Descoperă 6 sfaturi de care trebuie să ţii cont pentru ca sarcina să se dezvolte corect şi fără complicaţii!

Cum să ai o sarcină fără probleme!

1. Consumă cât mai multe lichide – după cum bine ştii consumul de lichide este foarte important pentru sănătatea noastră oricând. Deci, consumă cel puţin 8 pahare de lichide pe zi. De evitat sunt cele care conţin cafeină sau coloranţi artificiali.

2. Acordă o atenţie specială alimentaţiei zilnice – acest aspect este foarte important pe durata sarcinii. Probabil ai auzit de la multe persoane că în această perioadă trebuie să mănânci cât pentru doi. Nu este tocmai adevărat. Da, trebuie să creşti numărul de calorii consumate zilnic, însă nu să-l dublezi. Consumă cât mai multe fructe şi legume, pentru un aport zilnic corect de vitamine.

3. Evită consumul de alcool şi tutun – Chiar dacă pare evident că aceste două trebuie excluse complet, mai sunt cazuri în care viitoarele mămici nu pot să renunţe la fumat nici pe durata sarcinii. Aşa că, dacă te gândeşti să rămâi însărcinată şi fumezi, încearcă mai întâi să renunţi la tutun şi apoi să intri în rândul viitoarelor mămici. Poate să fie mai simplu pentru tine. De asemenea, pe perioada sarcinii, este foarte important să eviţi şi fumatul pasiv.

4. Fă mişcare – O plimbare de jumătate de oră, câteva exerciţii simple, toate acestea îţi fac foarte bine şi reduc şi stresul. Cu un simplu search pe internet găseşti o mulţime de exerciţii pe care le poţi face fără prea multe riscuri pe durata sarcinii. Aşa că, ce mai stai? Începe mişcarea!

5. Odihneşte-te cât mai mult – Este necesar pentru starea ta de sănătate să dormi cel puţin opt ore pe noapte. Dacă nu poţi să dormi pe durata nopţii cât ar trebui, este recomandat să dormi perioade scurte de timp pe durata zilei.

6. Îmbracă-te cât mai confortabil – Alege haine cât mai largi, pentru ţinute foarte confortabile. De asemenea, încălţămintea trebuie să fie foarte comodă pentru că în această perioadă este posibil să ţi se umfle picioarele foarte mult. Ca un remediu pentru picioarele umflate, stai zilnic timp de câteva minute cu ele ridicate deasupra nivelului corpului. Este foarte relaxant şi reduce şi stresul.

Acestea sunt câteva sfaturi pe care trebuie să le urmezi pentru a avea o stare de sănătate perfectă pe durata sarcinii. Mai multe sfaturi de acest gen poţi afla chiar de la medicul tău. Şi nu uita! Bucură-te din plin de această experienţă unică!

Citește și:
Mişcarea fizică în sarcina. Iată ce puteţi face în anotimpul rece!
Ce analize genetice ar trebui să facem obligatoriu înainte de o sarcină şi în timpul ei
Tot ce trebuie să ştii despre sarcina după vârsta de 40 de ani
Exclusiv Online - 18.01.2017

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.