Cercetătorii şi-au dat seama cum se răspândeşte cancerul în organism

O importantă descoperire le-ar putea oferi informaţii medicilor despre modul în care celulele canceroase se răspândesc din tumoarea iniţială în fluxul sanguin.
Cercetătorii şi-au dat seama cum se răspândeşte cancerul în organism

În cadrul descoperirii, experţii au sugerat că dezvoltarea secundară a celulelor canceroase, numită metastază, se propagă mult mai rapid prin pereţii vaselor de sânge ţintind moleculele numite citokine. Conform echipei de la Universitatea Goethe, din Frankfurt, şi de la Institutul Max Planck din Germania, „dezactivarea” citokinei ar putea bloca împrăştierea celulelor canceroase dacă nu mai există metode alternative prin care cancerul poate intra în fluxul sângelui, notează Descoperă.

„Descoperirea acestui mecanism reprezintă un punct de plecare important atunci când încercăm să prescriem tratamente care previn formarea metastazei”,  a declarat cercetătorul Stefan Offermanns.

Aproprierea dezoltării secundare este extrem de importantă deoarece majoritatea morţilor nu sunt cauzate de tumoarea iniţială, ci de răspândirea cancerului.

Celulele canceroase care sparg peretele vaselor de sânge atacă celulele endoteliale, care căptuşesc vasele sanguine prin intermediul unei necroze programate.

Conform cercetătorilor, necroza programată este declanşată de molecula citokină. Odată atacată molecula, celulele canceroase vor călători prin această crăpătură în peretele vascular şi vor slăbi celulele din zona respectivă. Echipa a observat acelaşi comportament, atât la celulele crescute în laborator, cât şi la cobaii modificaţi genetic în cadrul cărora molecula citakină a fost dezactivată.

Următorul pas va fi descoperirea potenţialelor efecte secundare provocate de dezactivarea citakinei şi testarea clinică pe oameni.

Există alte ipoteze ale instalării metastazei, cercetătorii de la Universitatea California din Los Angeles (UCLA) cercetează, în prezent, ideea conform căreia cancerul s-ar putea răspândi în corp în afara sistemului vascular.

Totul despre stenoza aortică: „Pacientul poate ajunge chiar și la vârsta de 30 de ani să necesite înlocuire de valvă aortică cu o proteză”