Consumul de ouă nu creşte riscul de boli cardiovasculare: STUDIU

Cercetătorii de la Universitatea Sydney îşi propun să ajute la clarificarea informaţiei conform căreia consumul de ouă ar creşte riscul de a dobândi o boală cardiovasculară.  După cum arată un nou studiu, consumul de până la 12 ouă pe săptămână timp de un an, nu a crescut factorii de risc cardiovascular la persoanele cu diabet pre-diabet şi diabet zaharat de tip 2.

Publicată în Jurnalul American de Nutriţie Clinică, cercetarea se extinde pe un studiu anterior care a găsit rezultate similare pe o perioadă de trei luni şi a fost făcută de Dr. Nick Fuller.

În cadrul studiului iniţial, participanţii şi-au propus să-şi menţină greutatea în timp ce ţineau o dietă cu conţinut mare de ouă  (12 ouă pe săptămână) sau una cu conţinut scăzut de ouă (mai puţin de două ouă pe săptămână). La finalul celor trei luni s-a ajuns la concluzia că nu există nicio diferenţă în markerii riscului cardiovascular identificaţi.

Aceiaşi participanţi s-au angajat apoi în astfel de diete pentru o perioadă suplimentară de trei luni, continuând consumul ridicat sau scăzut de ouă. Pentru încă şase luni - până la 12 luni în total - participanţii au fost urmăriţi de cercetători şi au continuat aportul ridicat sau scăzut de ouă.

În toate etapele, ambele grupuri nu au prezentat modificări în markerii de risc cardiovascular şi au obţinut o scădere echivalentă a greutăţii - indiferent de nivelul consumului de ouă, a explicat dr. Fuller.

În ciuda sfaturilor diferite în legătură cu valoarea de siguranţă a consumului de oua pentru persoanele cu pre-diabet si diabet zaharat de tip 2, cercetările noastre indică faptul că oamenii nu trebuie să se ferească de consumul de ouă, daca acestea fac parte dintr-o dietă sănătoasă, a spus dr. Fuller.

"O dietă sănătoasă aşa cum este cea prescrisă în acest studiu a subliniat înlocuirea grăsimilor saturate (cum ar fi untul) cu grăsimi mononesaturate şi polinesaturate (cum ar fi avocado şi ulei de măsline)", a adăugat el.

Studiul extins a urmărit o gamă largă de factori de risc cardiovascular, incluzând colesterolul, zahărul din sânge şi tensiunea arterială, fără diferenţe semnificative în ceea ce priveşte rezultatele între grupurile care au consumat mai multe sau mai puţine ouă.

Dr. Fuller a spus despre concluziile studiului că au fost importante datorită beneficiilor pentru sănătate ale ouălor pentru persoanele cu pre-diabet si diabet de tip 2, precum şi a populaţiei generale.

Foto: pixabay.com

Citește și:
De ce e bine să mănânci în fiecare zi câte un ou?
Gălbenuşul de ou – atât de incriminat, şi totuşi atât de sănătos
Deliciosul si controversatul OU. Include-l in dieta!
Un ou pe zi previne orbirea
Masca cu albus de ou amelioreaza cuperoza
Exclusiv Online - 10.05.2018

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.