Seminţele de Chia, sursă excelentă de calciu şi fibre

Aztecii obişnuiau să consume aceste seminţe şi se spune că tocmai datorită acestora populaţia era atât de dezvoltată, avea abilităţi excelente în arhitectură şi astronomie iar bărbaţii erau ingineri desăvârşiţi. Dar, oare, ce compus din aceste seminţe poate avea un impact atât de benefic asupra creierului?

Oamenii de ştiinţă pretind că au găsit răspunsul la această întrebare şi afirmă că seminţele de chia sunt printre cele mai bogate surse de calciu, fibre  şi antioxidanţi şi au cea mai scăzută valoare caloric, fiind astfel ideale în curele de slăbire şi pentru persoanele cu diverse carenţe vitaminice şi celor care se confruntă cu tulburări digestive.

De asemenea, seminţele de chia conţin acizi graşi esenţiali Omega 3 şi Omega 6, care protejează inima şi creierul.
Pentru cei care suferă de intoleranţă la lactoză, consumul de seminţe de chia este perfect pentru a asimila calciu, atât de necesar pentru sistemul osos, iar fierul şi magneziul previne bolile cardiovasculare.

Puteţi adăuga câteva linguri de seminţe de chia în iaurtul preferat, în smoothie sau în bolul cu cereale de dimineaţă.

Citește și:
Uleiul din seminte de dovleac, remediu pentru infectiile urinare
Sarmale londoneze cu seminte de pin - portia de hrana vie de la CSID
Exclusiv Online - 25.07.2013 Sursă foto: Shutterstock

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.