4 motive serioase ca să consumi zilnic turmeric

Studiile arată că curcumina, un compus bioactiv din turmeric, poate trata depresia, anxietatea, îmbătrânirea creierului şi oricare stare anormală în care este prezentă inflamaţia. Dar din păcate, extrem de puţine preparate pe bază de curcuma funcţionează bine şi oferă organismului beneficiile aşteptate.

„Turmericul este o pulbere care provine din rădăcina plantei Curcuma longa ce face parte din familia ghimbirului. Pulberea este aurie şi are gust şi aroma interesantă, apropiată de cea a unei portocale amestecată cu ghimbir. Suplimentele nutriţionale cu extract de turmeric ridică starea de spirit, elimina stresul şi anxietatea, protejează creierul împotriva îmbătrânirii şi ajută în profilaxia şi tratamentul acelor boli degenerative care au ca foactor comun inflamaţia. Întreg organismul este beneficiarul protecţiei aduse de curcumin atunci când acesta este biodisponibil. Doar o singură moleculă din natură se mai poate compara cu curcumina, anume EGCg (epigalocatechin galate-ul) venit din ceaiul verde proaspăt”, explică cercet. dr. Horaţiu Albu.

Iată de ce acest compus remarcabil este „aur” nutriţional pentru creier, sănătatea mintală şi bunăstarea întregului organism.

Protejeza creierul
Tulburările cognitive reduc capacitatea de învăţare şi memorare, conducând în final la dementă şi Alzheimer. Aceste tulburări sunt legate de niveluri mai scăzute ale factorului neurotrofic derivat din creier, iar curcumina poate creşte nivelul acestuia, ajutând la întârzierea sau chiar la inversarea unor afecţiuni cognitive.

„Curcumina protejează împotriva îmbătrânirii creierului, hrăneşte şi protejează ţesuturile acestuia într-o varietate de moduri. Este un antioxidant puternic care traversează uşor bariera hemato-encefalică pentru a proteja celulele creierului de acţiunea devastatoare adusă de radicalii liberi. Poate îmbunătăţi memoria şi concentrarea prin creşterea fluxului sangvin către creier şi de aceea este indicată să fie consumat zilnic”, afirma cercet. dr. Horaţiu Albu.

Un studiu a constatat că administrarea suplimentelor de curcumină îmbunătăţeşte fluxul sangvin cerebral la fel de eficient ca şi exerciţiile fizice. Un alt studiu a constatat că administrarea unei anumite doze zilnice de curcumina a îmbunătăţit semnificativ atenţia şi memoria de lucru la persoanele în vârstă.

Are efect antiinflamator
Curcumina acţionează şi ca un puternic antiinflamator. Studiile arată că dacă acesta ajunge în concentraţii optime în ţesuturi ea combate orice tip de inflamaţie, incluzând aici chiar şi pe cele din bolile acute precum boala inflamatorie intestinala, pancreatita, artrita şi uveita cronică anterioară.

Inflamaţia cronică poate fi numită un ucigaş tăcut care contribuie la opt dintre primele zece cauze principale ale morţii. Inflamaţia cronică a creierului încetineşte producţia de energie în celulele acestuia, provocând o seamă intereaga de neplăceri ce pornesc cu unele mai puţin grave (astenia şi oboseala mintală), unele grave şi foarte grave (ex. anxietatea, depresia, nebulozitatea în gândire şi exprimare, tulburări sau chiar pierderea memoriei) şi încheind cu cele cataclismice pentru organism precum bolile neurologice grave cum ar fi accidentele vascular cerebral, maladia Alzheimer, etc.

Îmbunătăţeşte sănătatea inimii
Curcumina s-a dovedit, de asemenea, că reduce colesterolul nociv, elimina acumularea plăcilor în artere şi previne coagularea sângelui. Cercetătorii încă îl studiază pentru beneficiile sale pentru sănătatea inimii.

Ajutor în artrita şi alte inflamaţii osteoarticulare
Curcumina este cunoscută ca având proprietăţi antiartritice. Un studiu recent a fost efectuat pe un grup de 45 de persoane care sufereau de aceast fel de  probleme. Cei care au introdus curcumina în regimul lor zilnic au experimentat o ameliorare a simptomatologiei artritice.

Efectele benefice ale curcuminei pot fi sesizate în urma untilizarii ei zilnice, la fel ca şi în cazul medicamentelor antiinflamatoare, dar fără a avea acţiunile secundare a acestora. Ca şi efecte benefice, mulţi specialişti consideră curcuminul că având o activitate antiinflamatorie cel puţin la fel de intensă cu medicamentele alopate antiinflamatorii din practica medicală.

Citește și:
Detoxifiere cu supă de legume şi ceai de turmeric
Cum e mai bine să consumi turmeric – pudră sau sub forma unui supliment?
Cum e mai bine să consumi turmeric – pudră sau sub forma unui supliment?
Exclusiv Online - 16.06.2017

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.