Ce mananci cand ai arsuri gastrointestinale?

Ce mananci cand ai arsuri gastrointestinale? Ce mananci cand ai arsuri gastrointestinale?

Refluxul gastrointestinal este o afectiune destul de frecventa ce consta in refularea continutului gastric in esofag.  Daca suferi de aceasta boala inseamna ca stii prea bine ce inseamna arsurile din capul pieptului, iar noi iti venim in ajutor cu o lista de alimente care ti-ar putea alina suferinta:

Ghimbir
Ghimbirul proaspat actioneaza ca anti-inflamator si constituie un remediu natural impotriva tuturor afectiunilor stomacale, inca din cele mai vechi timpuri. Ai mare grija cum ti-l administrezi, cantitatea zilnica nu trebuie sa depaseasca 2 - 4 grame, altfel te-ai putea alege chiar cu arsuri gastrointestinale!

Presara cateva grame de ghimbir intr-un vas cu apa clocotind si apoi bea-l sub forma de ceai, mesteca o bucata de radacina sau adauga-l in mancare.

Paste (fara sos de tomate)

Rosiile si sosurile grele care se adauga la unele retete de paste sunt printre cele mai neinspirate alegeri pe care le-ar putea face o persoana cu probleme intestinale. Asadar, fara spaghete bolognese, carbonara sau penne all’arrabbiata! Alege-le pe cele usoare cu pui si legume.

Cereale de ovaz
Renunta la gogosile de dimineata daca nu vrei sa-ti incepi ziua cu arsuri in capul pieptului. In general, alimentele bogate in grasimi sunt primele care provoaca neplaceri in aceste situatii. Evita-le asadar si alege cerealele de ovaz - acestea sunt sarace in grasimi, bogate in fibre si calmeaza stomacul.

Daca mai adaugi cateva bucatele de banane - despre care se stie ca lupta cu succes impotriva hiperaciditatii gastorintestinale, poti paria ca vei avea o zi linistita!

Fasole

Fasolea este o sursa excelenta de proteine si fibre, astfel incat constituie o alternativa la carne – asadar nu mai ai nici o scuza pentru a manca friptura de porc imbaiata in grasime. Daca suferi de reflux gastrointestinal, fasolea nu ar trebui sa lipseasca din regimul tau.

De evitat: ceapa, usturoi, menta, rosii, condimente, citrice, bauturi carbogazoase, ciocolata, cafea, tutun.

Citeste si Evita tulburarile de tranzit intestinal!
 

 

 
 
 
 
Exclusiv Online - 11.08.2009

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.