Cafeina nu mai are nici un efect după 3 nopţi reduse de somn (STUDIU)

Un nou studiu a constatat că după reducerea la numai a 5 ore de somn pe noapte, cofeina nu mai ajută la îmbunătăţirea  vigilenţei sau a performanţelor.

În raport cu testele placebo, testele cu cofeină au demonstrat îmbunătăţirea vigilenţei psihomotorii în primele două zile (al reducerii perioadei dormite), dar nu şi după a treia noapte.

"Am fost deosebit de surprinşi de faptul că avantajul conferit de două doze zilnice de 200 mg de cafeina a fost pierdut după trei nopţi cu somn redus", a spus autorul principal al studiului doctorul Tracy Jill Doty, cercetator la Institutul de Cercetare “Walter Reed Army”.

"Aceste rezultate sunt importante, deoarece cafeina este un stimulent utilizat pe scara largă pentru a contracara declinul performanţei în urma perioadelor de somn limitat. Datele din acest studiu sugerează că aceeaşi doză zilnică eficientă de cafeină nu este suficientă pentru a preveni declinul de performanţă pentru mai multe zile de somn restricţionat."

Grupul de studiu a constat din 48 de persoane sănătoase care au participat la un studiu dublu orb, controlat cu placebo. Somnul acestor persoane a fost limitat la cinci ore (timp dormit în pat) pentru un total de cinci zile. Participanţiilor le-au fost administrate apoi fie 200 mg de cafeina fie un placebo, de două ori pe zi. Studiul a fost susţinut de Departamentul Apărării Militare SUA, Programul Operaţional de Cercetare în Medicină.


Sursa: American Academy of Sleep Medicine

Citește și:
De ce vorbim în somn?
Te poţi bucura de efectele unui somn odihnitor, chiar dacă nu dormi suficient?
Remediu naturist împotriva tulburărilor de somn
Exclusiv Online - 15.07.2016
Taguri: cafea, cofeina, somn,

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.