Program de formare profesională pentru psihologii de copii din România

România dispune de psihologi foarte buni, acreditaţi la nivel european şi cu o vastă experienţă în lucrul cu copiii şi tinerii, însă sunt mult prea puţin pentru cerinţa tot mai mare pe care o manifestă piaţa din România.

Aceasta este concluzia principală pe care a tras-o psihoterapeutul Oana Maria Popescu, preşedintele Asociaţiei de Cercetare, Consiliere şi Psihoterapie Integrativă, în urma mai multor studii de piaţă pe care le-a realizat în decursul anilor.

În acelaşi timp, formatorul consideră că părinţii din România au depăşit mentalitatea conform căreia mersul la psiholog este un lucru ruşinos şi au început să îl privească pe psihoterapeut mai degrabă ca pe un co-partener în munca de a-i oferi copilului echilibrul în viaţă.

În acest context, al numărului prea mic al psihologilor români acreditaţi la nivel european, Asociaţia de Cercetare, Consiliere şi Psihoterapie Integrativă organizează, începând cu 18-19 martie 2017, la Timişoara, un program amplu de formare profesională pentru psihologi, dar şi pentru cadrele medicale.

În urma cursurilor de formare, care au o durată de 2 ani şi 6 luni, beneficiarii proiectului au posibilitatea de a obţine Certificatul European pentru Psihoterapia Copilului.

Proiectul educaţional, acreditat de Colegiul Psihologilor din România (COPSI) şi de Asociaţia Europeană Interdisciplinară pentru Terapie cu Copii şi Tineri (EITACYP), este împărţit în 18 module şi va pregăti specialiştii pentru toate stadiile de dezvoltare mentală, psihică şi cognitivă a copiilor şi adolescenţilor şi pentru toate problemele cu care aceştia se confruntă în decursul anilor.

„Este îmbucurător faptul că şi colegii psihologi au găsit utilitatea acestei calificări şi au înţeles o nevoie crescândă a lor în domeniul psihoterapiei copilului. România se poate bucura deja de profesionişti calificaţi, însă numărul lor este mult prea mic pentru o piaţă atât de mare. Mulţumită parteneriatului internaţional pe care l-am creat cu Asociaţia Europeană Interdisciplinară pentru Terapie cu Copii şi Tineri, am reuşit să aducem acest program de formare şi în România, cu scopul de a suplini acest gol pe care îl avem. La prima grupă de formare, scopul nostru este să formăm, la rigorile impuse de Uniunea Europeană, cel puţin 100 de psihoterapeuţi, pe care să-i plasăm cât mai repede pe piaţă. Înscrierile pentru prima grupă mai sunt valabile până pe data de 17 martie 2017, iar înscrierile pentru a doua grupă vor debuta în 2018”, declară dr. Oana Maria Popescu, preşedintele Asociaţiei de Cercetare, Consiliere şi Psihoterapie Integrativă şi coordonatorul programului de formare.

Echipa de formatori este una mixtă, aceştia fiind atât din România, cât şi din două ţări europene, şi este compusă din următorii: Oana Maria Popescu, Loredana Ileana Vîşcu, Silvia Georgiana Gane, Adriana Oachiş, Gabriel Balaci (România), Tina Peraica (Croaţia) şi Joana Hewitt-Evans (Marea Britanie).

Citește și:
Psiholog: „Tot mai multe cazuri de ADHD sunt fals diagnosticate. ADHD-ul nu este boala copilului obraznic!”
Care sunt principalele probleme pentru care copiii români ajung la psiholog
Când este recomandat să ne ducem copilul la psiholog?
Psiholog sau psihiatru?
Exclusiv Online - 14.03.2017

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.