4 lucruri care îţi distrug cheful de sex

Eşti prea obosită, ai o perioadă stresantă la birou, ai o problemă de sănătate, relaţia ta nu mai merge foarte bine. Motive pentru lipsa apetitului sexual sunt nenumărate. Dar ştii că există câteva lucruri pe care le faci des şi care îţi omoară pur şi simplu cheful de sex? Ţi-am făcut noi o listă cu patru dintre ele, dar mai există şi altele:

Iei anumite medicamente

Există o serie de medicamente care afectează direct nivelul de testosteron din organism, lucru care, conform studiilor, îţi afectează şi libidoul. Printre aceste medicamente se află anticoncepţionalele, medicamentele pentru hipertensiune, antidepresivele, tratamentele pentru picioare şi lista poate continua. Dacă ai o perioadă în care numai chef de sex nu ai şi iei medicamente, citeşte prospectele şi vezi ce efecte secundare au. Dacă nu găseşti informaţii în acest mod, întreabă medicul despre acest potenţial efect secundar şi, eventual, cere-i să îţi recomande varianta tratamentului necesar care are cele mai puţine efecte secundare din zona aceasta. Poate nu ţi se pare o problemă aşa de importantă lipsa chefului de sex, dar, pe termen lung, îţi poate afecta viaţa în moduri pe care nici nu ţi le poţi imagina.

Faci sport seara

Lipsa de somn duce la scăderea producţiei de testosteron, care este responsabilă pentru scăderea apetitului sexual. Prea puţin somn contribuie la instalarea unei stări generale proaste sau chiar a depresiei, alte două motive pentru care libidoul tău ajunge la cote foarte joase. În timp ce sportul contribuie la o stare de bine şi la un somn de calitate, dacă faci antrenamente seara, nivelul de energie pe care îl capeţi în urma acestora te poate ţine treaz noaptea. Alege să mergi la sală sau să faci jogging dimineaţa, chiar dacă pare destul de complicat să te trezeşti cu o oră sau două înainte faţă de programul tău obişnuit şi astfel vei avea parte de toate beneficiile pe care sportul ţi le oferă. În plus, mai poţi face câteva lucruri pentru un somn de calitate: alege să mănânci alimente uşoare la cină, ai grijă ca ultima masă să fie cu câteva ore înainte de culcare şi dacă ieşi seara în oraş renunţa la alcool, un alt motiv pentru care somnul tău nu va fi unul agitat.

Nu asimilezi suficientă vitamina D

Câteva studii au demonstrat că depresia cauzează o scădere drastică a libidoului atât la femei cât şi la bărbaţi. În timp ce depresia are nenumărate cauze şi poate apărea dintr-o serie largă de motive, studii recente au demonstrat că o cantitate insuficientă de vitamina D în organism are o influenţă importantă asupra stărilor depresive,  prin scăderea numărului de hormoni responsabili cu starea de bine (cum ar fi endorfinele, dopamina, serotonina). Chiar dacă nu există studii care să demonstreze că dacă iei suplimente cu vitamina D vei avea un libidou crescut, există cercetări care au descoperit că bărbaţii cu un nivel mai mare de vitamina D în organism aveau şi o cantitate crescută de testosteron, deci şi un apetit sexual ridicat. Ce poţi să faci în acest caz? Stai la soare de câte ori este posibil, consumă alimente bogate în vitamina D şi doar la recomandarea medicului, în urma analizelor, ia suplimente cu vitamina D.

Nu ai o greutate optimă

Dincolo de faptul că, dacă depăşeşti numărul de kilograme cu care te simţi bine sexul devine un sport inconfortabil în sine, există studii care spun că obezitatea este legată de scăderea dorinţei sexuale. Excesul corporal are ca efect scăderea nivelului de testosteron, ceea ce ar putea explica scăderea libidoului, spun autorii unui studiu din 2011. Tot ce ai de făcut este să dai jos 5% din greutatea corporală, pentru a constata o creştere semnificativă a dorinţei sexuale, afirmă autorii studiului.

Foto: 123rf.com

 

 

Citește și:
Sex oral, sex anal: distrug sau nu căsnicia?
7 boli transmise prin sex oral
7 secrete pe care femeile le spun prietenelor dupa ce fac sex
Scuze sau sex? Ce preferă bărbaţii după o ceartă
Sex cu colegul. De ce?
Sex de tip fast food: iată ce pericole implică!
4 poziţii pentru sex oral care îl vor înnebuni de plăcere
Exclusiv Online - 19.01.2018

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.