Karl Lagerfeld a murit la 85 de ani, în Paris

FOTO: Hepta FOTO: Hepta

Karl Lagerfeld, unul dintre cei mai mari designeri ai lumii a murit la vârsta de 85 de ani, în Paris. De-a lungul carierei sale de şapte decenii, celebrul designer a creat colecţii impresionante atât pentru casele de modă Chanel şi Fendi, cât şi pentru propriul brand, fără să aibă vreun rival în industria luxului. Pentru Karl, design-ul era modul său de a respira, ”iar dacă nu pot respira, am dat de necaz”, le spunea deseori jurnaliştilor care rămâneau profund impresionanţi de munca sa, dar mai ales de insistenţa cum că nu se va retrage vreodată din carieră.

Designerul de modă a lucrat fără oprire până la ultima suflare, oferind echipei sale instrucţiuni cu privire la noua colecţie Fendi ready-to-wear care urmează să fie prezentată joi, în Milano. Singurul semn care a prezentat un declin al sănătăţii sale a fost în luna ianuarie când, la cel mai recent show Chanel, Karl nu a putut face o plecăciune. Potrivit presei internaţionale, deşi cauza morţii nu este cunoscută, se scrie că ar fi murit după un infarct. Potrivit BBC, acesta a fost spitalizat luni.

Karl Lagerfeld, născut la 10 septembrie 1933 în Germania ca Karl-Otto Lagerfeldt, a crescut într-un sat de lângă Hamburg. Designerul a provenit dintr-o familie înstărită, ceea ce făcut să nu simtă lipsurile provocate de cel de-al doilea Război Mondial. A studiat la o şcoală privată, iar mai târziu la un liceu din Paris, unde şi-a îndreptat atenţia către desen şi istorie.

Galerie foto

vezi galeria 4 foto

Cu toate astea, Karl îşi descrie copilăria ca fiind plină de suferinţă. Iubea să schiţeze şi visa să aibă o carieră ca ilustrator, dar avea foarte puţini prieteni, iar mama sa se plângea de multe ori de aspectul tău, spunându-i mereu că nu ar trebui să fumeze pentru că mâinile sale nu sunt deloc atrăgătoare sau că nasul este atât de mare că ar putea să-şi agaţe perdele de nări. Cu toate acestea, părinţii i-au susţinut ambiţia de artist şi l-au trimis la Paris unde Karl a cunoscut instant succesul în modă. În 1954 a câştigat un concurs de design numit Internationalt Woolmark Prize, cu o schiţă a unei jachete, iar astfel a ajuns să lucreze pentru Pierre Balmain. Mai târziu, tot în acelaşi an, dar la categoria ”rochii” a câştigat şi tânărul Yves Saint Laurent, ceea ce se imagina a fi o rivalitate între cei doi designeri. În fapt, în tinereţe Karl Lagerfeld şi Yves Saint Laurent erau prieteni foarte apropiaţi. Tânărul Saint Laurent a fost couturier-ul casei de modă Christian Dior, urmând să-i ia locul în 1957, după moarte acestuia, în timp ce Karl a lucrat timp de trei ani pentru Balmain, iar mai târziu a creat colecţii pentru Patou, Chloé, Krizia, Charles Jourdan, Mario Valentino şi începând cu 1965 pentru Fendi.

În anii 1980, Karl era deja cunoscut publicului larg, chiar dacă abia atunci începuse să creeze sub propriul nume, în timp ce Saint Laurent lansase propria companie în anii 1960, cu un concept ready-to-wear. Karl, la rândul său, avea propriul brand pe care de multe ori l-a numit fie Lagerfeld Gallery, fie Karl Lagerfeld Paris. Spre deosebire de alţi designeri, Karl era mult mai disciplinat atunci când venea vorba de imaginea sa. Potrivit Business of Fashion, într-unul dintre filmele lui Andy Warhol din 1973 (“L’Amour”), era prezentat ca un designer german artisocrat.

De-a lungul anilor, competiţia dintre el şi Saint Laurent s-a intensificat, până în anul 2008, odată cu moartea designerului şi prietenului său Saint Laurent. Succesul pe care casa de modă Chanel l-a resimţit i-a oferit încredere şi l-a făcut că ţintească către oportunităţi de care niciun alt designer nu ar îndrăzni să se apropie. De foarte multe ori, Karl spunea că singura lui iubire în viaţă a fost munca sa.

Citește și:
STUDIU: Mersul la birou înainte de ora 10:00 este ”o tortură”
Efectul ”Oh, Ramona! ” în noaptea premierei de gală: ”Îţi dă sentimentul că vrei să fii acolo”
Cancer de sân – navigator online pentru paciente
Exclusiv Online - 19.02.2019

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.