Detoxifiere mentală: învaţă să scapi de stres şi emoţii negative!

M-am gândit că e momentul pentru o detoxifiere, să ajut organismul să elimine toxinele acumulate. 3 zile voi avea parte doar de hrană aproape lichidă şi terapii adjuvante. Ce fac, însă, cu tensiunea emoţională, cu stresul, cu gândurile negative?

Aş vrea să scap de ele cât mai rapid, aşa că am fugit repede la Constantin Cornea, să mă înveţe câteva trucuri.

Psihoterapeutul mi-a explicat, încă de la început, că astfel de frământări interioare pot dezvolta sentimente de furie, frustrare, ură, atacuri de panică sau gânduri suicidare. M-am speriat şi am vrut să aflu mai multe de unde pot apărea astfel de probleme:

  1. Familie: probleme de comunicare, lipsa de viziune comună, dificultăţi financiare;
  2. Cariera: şomajul, suprasarcina profesională, salariul prea mic;
  3. Hobby-uri: lipsa timpului sau a banilor pentru satisfacerea acestora;
  4. Traume ale copilăriei: stima de sine scăzută, tulburări alimentare (obezitate, mâncat obsesiv-compulsiv, bulimie, anorexie), tulburări de personalitate;
  5. Traume prin care trec în acest moment: divorţ, lipsa unui partener de viaţă, decesul cuiva drag, şomajul;
  6. Dependentele de: alcool, droguri, medicamente;
  7. Probleme cu starea de sănătate personală sau a cuiva drag.

Soluţiile propuse de psihoterapeut pentru ieşirea din această situaţie:

Apelarea la serviciile unui psiholog

 În cadrul consilierii poţi descoperi adevăratele rădăcini ale problemelor cu care te confrunţi, precum şi modul în care le poţi rezolva cât mai uşor. Aşa poţi  învăţa cum să îţi controlezi emoţiile sau să-ţi dezvolţi abilitatea de a comunica în cuplu sau la serviciu, reuşind astfel să redescoperi bucuria de viaţă. Dacă problemele sunt mai grave: divorţ, deces, accidente sau o boală gravă, poţi învăţa cum să treci mai uşor peste aceste traume, căutând împreună cu psihologul resurse care vă pot “pansa” pentru o perioadă sufletul rănit, până când acesta va reuşi să se vindece;

Familia, mai aproape

Încearcă să vezi cum poţi creşte calitatea comunicării, precum şi calitatea timpului petrecut împreună. E important să purtaţi discuţii despre cum vedeţi viitorul împreună şi cum vă puteţi ajuta reciproc sau cum puteţi găsi resurse externe cuplului care vă pot ajuta.

Sportul, aliat de nădejde

Pentru că mişcarea ajută la eliberarea de endorfine, te vei simţi mult mai bine după o jumătate de oră de exerciţii fizice. Sau poţi să te apuci să dansezi, să alergi sau să faci orice mişcare îţi va face plăcere.

Un stil de viaţă sănătos

Un plan alimentar întocmit de un nutriţionist te poate ajuta să îţi rezolvi problemele de greutate sau tulburările alimentare.

Activităţi de divertisment

Teatrul, muzica de calitate, filmele, cititul unei cărţi de dezvoltare personală sau a unui roman te ajută să ieşi puţin din mijlocul problemelor.

Oamenii din jur

Reevaluarea prieteniilor este importantă într-un astfel de moment, pentru a vedea dacă oamenii din jur sunt într-adevăr ceea ce îţi trebuie şi nu cumva îţi adâncesc traumele sau îţi întreţin dependenţele.

Job

Poate că este momentul să îţi reevaluezi serviciul şi pregătirea profesională. Poţi găsi un alt job care să îţi ofere mai mult timp, bani, oportunităţi de avansare sau colegi de o mai bună calitate.

Timp pentru tine

Vacanţele, pauzele, weekend-urile, pe care le poţi planifica atunci când simţi că ai nevoie, nu neapărat când sunt trecute în calendar. Te poţi simţi bine, ca în vacanţă şi în timpul pauzei de prânz şi seara după program sau atunci când te uiţi la un film ţinându-vă iubita sau soţia în braţe. Vacanţa este un sentiment, nu o perioadă de timp.

Citește și:
Ozonul, tratament şi detox de top
3 metode de detoxifiere la care apelează Raluca Zenga
Detox pentru copii. Da sau nu?
Exclusiv Online - 03.02.2015

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.