5 alimente grase care vă ajută să slăbiţi

Poate vi se pare ciudat, dar persoanele care mănâncă alimente grase nu au neapărat kilograme în plus. Bine, dacă veţi consuma produse pline de grăsimi “rele”, vă veţi îngrăşa.  

Doar sursele bogate în grăsimi sănătoase taie pofta de mâncare şi, implicit, contribuie la reducerea consumului zlinic de calorii, în timp ce îmbunătăţesc sănătatea inimii şi stimulează metabolismul. Iată câteva dintre acestea!

Carnea de vită

Într-adevăr, vitele hrănite doar cu iarbă au carnea ceva mai scumpă, dar merită investiţia datorită raportului între calitate şi preţ. Un studiu publicat în Nutrition Journal susţine că acea carne de vită hrănită cu iarbă conţine un nivel ridicat de acizi graşi omega 3, cunoscuţi pentru capacitatea de a reduce riscul bolilor de inimă. În plus, este mai slabă şi are mai puţine calorii decât carnea obişnuită.

Uleiul de măsline

Conţine polifenoli care luptă împotriva cancerului şi grăsimi monosaturate care oferă  rezistenţă şi putere inimii. Un studiu recent asupra obezităţii a arătat că o dietă bogată în ulei de măsline creşte nivelul adiponectinei, un hormon responsabil pentru topirea grăsimilor. Bucură-te de beneficiile acestuia alegându-l pentru gătit, dar şi în sosuri şi dressinguri.

Cocosul

Nucile de cocos sunt bogate în grăsimi saturate, iar mai mult de jumătate dintre ele provin din acidul lauric, o lipidă unică, care luptă împotriva bacteriilor şi reglează colesterolul. Un studiu a pus în evidenţă faptul că suplimentarea dietei cu ulei de cocos reduce obezitatea abdominală.
Jumătate dintre participanţii la studiu au primit câte două linguri de ulei de cocos pe zi, iar celalată jumătate a primit două liguri de ulei de soia. Ambele grupuri au experimentat pierderea kilogramelor, dar doar la grupul care a consumat ulei de cocos s-a constatat o subţiere a taliei.

Ciocolata neagră

Vrei un abdomen plat? Ciocolatat neagră este soluţia. Pentru a beneficia de calităţile ei, nu aştepta până la desert. Un studiu recent a arătat că ciocolata neagră, consumată cu două ore înainte de masă, te poate ajuta să pierzi cu până la 17% calorii faţă de cea cu lapte. Cercetătorii susţin că ciocolatat neagră conţine unt de cacao pur care ajută la digestie, potoleşte foamea şi ajută la pierderea în greutate.

Migdalele

Numeroase studii au arătat că migdalele te pot ajuta să pierzi în greutate în ciuda aportului de grăsimi (sănătoase). Acestea conţin compuşi care limitează absorbţia grăsimilor din organism. Un studiu menţionat de International Journal of Obesity and Related Metabolic Disorders a comparat două diete în decursul a şase luni.
Un grup de persoane a urmat o dietă restrictivă în grăsimi (18% ponderea lor), iar celălalt a urmat o dietă moderată în grăsimi (39%), suplimentată cu migdale. Se pare că al doilea grup a experimentat o pierdere mai mare în greutate, în condiţiile în care că ambele grupuri au consumat acelaşi număr de calorii.

Citește și:
Arată şi simte-te bine! Ce să mănânci şi ce să eviţi înainte de o petrecere
Simţi mereu că ţi-e foame? Iată 6 motive
Recapătă-ţi rapid silueta după sarcină
Exclusiv Online - 30.11.2014 Sursă foto: Shutterstock

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.