5 recomandări pentru o digestie uşoară

Obişnuieşti să mănânci o singură dată pe zi, de regulă seara, când ajungi acasă de la serviciu şi atunci înfuleci tot ce găseşti prin frigider?

Sau mănânci mai des, dar tot timpul pe fugă?

Nu poţi rezista în faţa unor alimente greu digerabile precum cele de tip fast-food, şaorma, gogoşi şi alte produse de patiserie?


Atunci trebuie să ştii că sistemul digestiv nu întârzie să plătească preţul unor astfel de excese alimentare. Îngrijorător este faptul că peste 70% dintre semenii noştri ajung să sufere aproape zilnic de disconfort digestiv din cauza alimentaţiei dezechilibrate.

Disconfortul digestiv se manifestă prin: senzaţie de prea plin, balonare abdominală, arsuri la stomac, dureri epigastrice, greaţă, eructaţii, reflux gastro-esofagian, respiraţie urât mirositoare, lipsă de energie. Aceste simptome apar din cauza faptului că enzimele digestive şi sucurile biliare, responsabile cu digerarea alimentelor, nu reuşesc să facă faţă excesului alimentar. Iată 5 sfaturi utile care vă vor ajuta să aveţi o digestie corectă.

Evitaţi alimentele cu probleme!

Cu toţii ştim că pentru a avea o alimentaţie variată şi echilibrată, este necesar să mâncăm din toate câte puţin. Cu toate acestea, sunt unele alimente care nu ar trebui consumate nici măcar în cantităţi mici, dacă doriţi să ţineţi la distanţă problemele digestive. Prin urmare, este indicat să evitaţi:

  • alimentele foarte condimentate şi foarte acide,
  • alimentele afumate, marinate sau fezandate,
  • băuturile carbogazoase,
  • băuturile spirtoase, vinurile în cantităţi exagerate sau amestecul mai multor tipuri de alcool,
  • guma de mestecat.

Alegeţi un mod sănătos de preparare a hranei!

A opta pentru anumite alimente nu înseamnă întotdeauna a mânca sănătos. De exemplu, dacă alegem să consumăm peşte, dar numai prăjit în ulei din abundenţă, atunci nu mâncăm deloc sănătos. Un alt exemplu: se spune despre cartof că n-ar fi un aliment tocmai benefic pentru sănătate. Desigur, opţiunea pentru cartofi prăjiţi este dăunătoare, însă cartofii copţi sau fierţi în coajă sunt cât se poate de sănătoşi. De aceea, este esenţial să respectaţi câteva reguli generale în prepararea hranei:

  • limitaţi cantitatea de grăsimi necesară la gătirea alimentelor,
  • degresaţi alimentele sotate sau prăjite aşezându-le pe un şervet din hârtie,
  • alegeţi mai degrabă gătirea la abur, în papiotă, pe grătar sau la cuptor,
  • gătiţi cât mai simplu şi mai natural.

Faceţi mişcare!

Un stil de viaţă activ, cu practicarea frecventă a exerciţiului fizic, poate face minuni pentru funcţionarea corectă a digestiei. Activitatea fizică îmbunătăţeşte motilitatea intestinală, punând în mişcare un colon leneş. Masajul abdominal, fitnessul sau exerciţiile la sală, înotul, alergarea se numără printre activităţile care ajută la reglarea tranzitului intestinal.
Atenţie! Mişcarea nu se face imediat după masă, ci la cel puţin o oră după aceea. 

Apelaţi la enzime şi… 

Pentru a ne simţi bine după masă, medicii ne sfătuiesc să apelăm la preparate naturale pe bază de enzime. De ce enzime? Pentru că enzimele sunt cele care accelerează procesul de digestie a alimentelor. Cu cât enzimele sunt mai active, cu atât digestia este mai rapidă, iar starea organismului după masă este mai bună. 

…plante care accelerează digestia!

Plante medicinale precum ghimbirul, rădăcină de ghinţură-galbenă, rădăcină de păpădie, extract uscat din fructe de armurariu, rădăcină de ginseng siberian.

Ghimbirul - ceaiul din ghimbir previne balonarea şi flatulenţa. De asemenea, are rol anti-vomitiv.

Iată care sunt proprietăţile terapeutice ale acestor plante:

Rădăcina de ghinţură-galbenă conţine substanţe amare care ajută la funcţionarea normală a colecistului, contribuind astfel la buna funcţionare a digestiei.

Rădăcina de păpădie este utilizată în mod tradiţional ca un foarte bun detoxifiant al ficatului şi al întregului organism.

Extractul uscat din fructe de armurariu (binecunoscuta silimarină) este unul dintre cele mai utilizate remedii naturale pentru îmbunătăţirea digestiei.

Silimarina, principala substanţă activă din compoziţia fructelor de armurariu, protejează celulele hepatice de factori toxici şi ajută la funcţionarea normală a stomacului.

Rădăcina de ginseng siberian are efect adaptogen: ajută organismul să facă faţă stresului, reduce stările de oboseală şi extenuare, sprijină ficatul în adaptarea la efectele nocive ale factorilor dăunători şi să-şi menţină funcţia sa normală.

Citește și:
De ce este bine să ai mereu în frigider o cutie de iaurt!
Banane - ajutor pentru digestie şi duşman al lipsei de energie
Fibrele: fără ele nu există digestie corectă
Cele mai bune ceaiuri pentru digestie!
Exclusiv Online - 31.10.2016 Sursă foto: Shutterstock

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.