Cele mai corecte alegeri in materie de dieta

Cele mai corecte alegeri in materie de dieta Cele mai corecte alegeri in materie de dieta

Majoritatea oamenilor au un risc crescut de boli cardiovasculare ca urmare a adoptarii unei diete care recomanda cele 5 gustari portionate de legume si fructe pe zi.

Iata rezultatul unui studiu derulat pe Internet care a pus in evidenta faptul ca recomandarile legate de consumul de legume si frcute au creat de multe ori confuzii. Sa vedem care este consumul corect de legume si fructe si care sunt optiunile cele mai sanatoase!

Kiwi este fructul cu cele mai multe proprietati nutritive si contine mai multa vitamina C decat o portocala, merele ajuta la scaderea colesterolului si contin 80% fibre, banana contine potasiu. Fructele de padure sunt bogate in antioxidanti.Un mar sau o banana alcatuiesc o portie, dar daca avem de-a face cu un fruct mai mare cum ar fi pepenele sau ananasul o felie este suficienta.

Legumele dintr-o dieta echilibrata sunt dovleacul si morcovii care contin betacaroten si vitamina A si pot fi consumate atat in prajituri cat si in supe. Broccoli si conopida sunt surse importante de carbohidrati, iar varza are tot complexul de vitamine B. Rosiile stimuleaza imunitatea organismului si contin fier.

Toate aceste legume si fructe sunt obligatorii intr-o alimentatie sanatoasa. O dieta echilibrata este alcatuita din trei mese principale si doua gustari pe baza de fructe. Oricat de mult ne-ar tenta o prajitura, ar fi bine sa ne gandim ca un fruct este incomparabil mai sanatos. Pe cand, prajitura ne “ajuta” sa adaugam calorii, un mar sau oricare alt fruct ne va ajuta nu numai sa le ardem dar va si contribui si la mentinerea starii de sanatate.

Exclusiv Online - 27.06.2008
Taguri: dieta, gustari, legume, fructe

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.