De ce sa nu renuntam la grasimi

De ce sa nu renuntam la grasimi De ce sa nu renuntam la grasimi

Atunci cand sunt la inceputul unei cure de slabire, multe persoane considera toate grasimile alimentare similare cu cele de pe abdomen si hotarasc sa le elimine in totalitate din dieta! Total gresit! Iata de ce.

O alimentatie sanatoasa, recomandarea tuturor medicilor si secretul tuturor celor care sunt in forma maxima, trebuie sa respecte zi de zi urmatoarele proportii: 55% glucide (se gasesc in fructe, leguminoase, cereale, legumele bogate in amidon), 15% proteine (surse: carne, peste, oua, branzeturi, fasole, mazare, linte, ovaz), 30% grasimi (nuci, peste, lactate, ulei, margarine vegetale de calitate etc.).

30% este un procent foarte important, deci nu putem functiona corect fara grasimi.

Daca le-am elimina complet din farfurie, intregul organism ar fi dat peste cap: am reduce absorbtia anumitor nutrienti, am avea probleme cu sistemul nervos, am priva aportul de acizi grasi esentiali Omega 3 si Omega 6 cu rol multiplu, printre care si mentinerea sanatatii inimii, ar aparea deficite grave de vitamine A, D, E si K si ar exista riscul de infertilitate.

Citeste continuarea in editia tiparita a revistei
Ce se intampla, Doctore?

Citeste si:
Va rog, o portie de Omega 3 si Omega 6!

Articol din revistă - 05.03.2010
Taguri: grasimi, omega 3, omega 6

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.