Dieta de weekend: ce presupune şi cum funcţionează

FOTO: 123rf.com FOTO: 123rf.com

De-a lungul timpului s-a tot vorbit de diete, exerciţii, reguli şi diferite alte modalităţi eficiente de a slăbi. De data aceasta, un subiect care ne-a atras atenţia este dieta de weekend. Ce presupune şi care sunt regulile ne putem da seama încă din denumire. Ideea este simplă: în 80% din timp se presupune că trebuie să mâncăm sănătos, iar în restul de 20% suntem liberi să consumăm orice ne dorim. Mia exact, şapte zile ai un meniu mai strict şi sănătos, în timp ce weekend-ul este dedicat plăcerilor nevinovate. Un lucru trebuie luat în vedere. Modul în care funcţionează această dietă, diferă de la o persoană la alta.

Dieta de weekend: ce presupune

Principiul de bază al acestei diete este acela că jumătate din farfurie trebuie să conţină fructe şi legume, iar cealalaltă jumătate trebuie să conţină grâu întreg, proteine şi produse lactate slabe în grăsimi. Încearcă să limitezi grăsimile saturate şi zahărul adăugat.

Dieta de weekend: ce să consumi în proporţie de 80%

Legume. Fie că alegi să le consumi proaspete, la conservă sau congelate, ai grijă ca farfuria ta să fie cât mai colorată. În felul acesta vei consuma diferiţi nutrienţi, dar trebuie să te mai preocupe încă un aspect: extra caloriile luate din sare, ulei şi sosuri.

Grâu întreg. Când vorbim de grâu întreg ne gândim clar la făinoase şi produse precum pâine, orez, quinoa. Ideal este să evităm produsele din făină albă.

Lactate. Ce zici de lapte, iaurt, lapte de migdale, de cocos toate acestea pentru a reduce grăsimile saturate? Cu cât procentul de grăsime este mai mic, cu atât dieta devine mai sănătoasă.

Proteine. Principala sursă de proteine se regăseşte în carne de vită, pui şi porc. Bineînţeles, poţi opta şi pentru peşte, fasole, păstăi, nuci, soia şi ouă pentru a oferi porţiei de mâncare un gust diferit şi sănătos.

Dieta de weekend: ce să consumi în proporţie de 20%

După ce o săptămână întreagă ai mâncat sănătos este timpul ”să-ţi faci de cap”. Probabil te vei gândi la inelele de ceapă, un pahar de vin sau, de ce nu, un desert cu multă îngheţată şi cremă de ciocolată. Bineînţeles, chiar dacă în weekend îţi este permis să consumi tot ce-ţi doreşti este foarte important să ai în vedere cantitatea pe care o consumi. Nu te avânta prea tare, altfel regimul tău nu va funcţiona şi-ţi vei îngreuna lupta cu kilogramele în plus. Totodată, nu trebuie să priveşti mesele ca pe ”recompense” sau ”pedepse”, ci să înveţi să te bucuri atât de mesele sănătoase, cât şi de gustări.

Caloriile. Mare atenţie la numărul de calorii pe care-l consumi în zilele în care nu mănânci sănătos. Ca dieta să fie eficientă, trebuie să-ţi impui o limită în privinţa caloriilor pe care-ţi propui să le consumi.

Dieta de weekend: funcţionează?

Pentru că dieta de weekend presupune un echilibru între mâncarea sănătoasă (80%) şi junk food (20%) contează foarte mult cum îţi programezi numărul de calorii pe care vrei să-l consumi într-o zi, pentru a arde grăsimile. Nu uita că şi exerciţiile fizice au un rol extrem de important în procesul de slăbire, iar cel puţin 30 de minute pe zi ar putea fi de ajutor pentru a obţine rezultate. Dacă suferi de anumite afecţiuni, înainte de a începe această dietă trebuie să stai de vorbă cu un specialist pentru a vedea dacă ţi se recomandă sau nu. Altfel, unele afecţiuni se pot înrăutăţi dacă se consumă prea multă sare, grăsimi sau zahăr. De exemplu, în cazul diabeticilor, consumul de zahăr poate provoca probleme asupra ochilor, rinichilor sau inimii.

Citește și:
Mâncarea de Sărbători: cât ţii alimentele în frigider şi cum eviţi risipa de mâncare
Diabet: regim de Crăciun
Cum să nu te îngraşi în ziua de Crăciun
Exclusiv Online - 20.12.2018

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.