Dieta Rina: reguli pe care să le urmezi şi riscuri la care te expui

Dieta Rina este mai mult decât o metodă de a slăbi. Multe persoane optează pentru această dietă, iar asta datorită beneficiilor pe care le are şi a eficienţei, aspecte ideale pentru cei care vor să facă o transformare sănătoasă. Numită şi dieta de 90 de zile, aceasta pune accentul pe alimentaţia disociată, bazată pe cicluri de 4 zile, care se repetă pentru o perioadă de 3 luni. Dieta Rina este una dintre cele mai eficiente diete. Principiul acesteia este foarte simplu şi îţi sugerează ce alimente sunt mai uşor de digerat, dar şi cu ce alte alimente să nu le consumi pentru a vedea rezultate. Pentru noi, oamenii, este mult mai simplu să digerăm un singur tip de alimente, la rândul său, dieta Rina fiind o dietă disociată.

Dieta Rina: riscuri la care te expui şi cum să consumi corect alimentele

Ca oricare altă dietă disociată, regula de succes care stă la bază ţine de combinarea alimentelor. De multe ori, dietele pe care le urmăm nu dau rezultate şi nu pentru că mâncăm prea multe calorii la o masă sau pentru că mâncăm dulciuri în exces, ci pentru că nutrienţii nu sunt corect asociaţi.

Din nefericire, omul modern, odată aşezat la masă face o serie de greşeli care duc la creşterea în greutate. Cu toate astea este foarte puţin conştient de ele:

  • Consumă mâncare nesănătoasă;
  • Porţiile de mâncare sunt prea mari;
  • Numărul de mese pe zi nu este suficient;
  • Nu asociază corect alimentele.

În general, majoritatea persoanelor care optează pentru dieta Rina sunt interesate să scape de kilogramele în plus şi mai puţin de îmbunătăţirea digestiei. Ceea ce nu mulţi ştiu este că există o conexiune între mecanismul digestiv şi procesul de slăbire. Regulile de combinare a alimentelor se concentrează pe amestecul alimentelor care conţin diferiţi nutrienţi, iar dacă nu se ţine cont de aceste reguli, pot întâmpina manifestări neplăcute.

În felul acesta, vei sta departe de problemele digestive şi vei reuşi să slăbeşti, dar şi să te menţii. Pe de altă parte, combinarea nutrienţilor în mod necorespunzător poate cauza anumite simptome:

  • Încetineşte procesul de digestie;
  • Balonarea;
  • Crampele abdominale;
  • Gazele intestinale;
  • Toxine;
  • Creşterea în greutate;
  • Dificultatea de a slăbi în urma unui regim.

Dieta Rina: digestia şi asocierea nutrienţilor

Această dietă de 90 de zile se bazează pe mecanismul digestiv şi cele trei faze care trebuie respectate pe perioada celor 24 de ore:

  • Curăţare;
  • Nutriţie;
  • Digestie.

Faza digestivă se referă la procesul psihologic prin care alimentele trec printr-o serie de transformări fizice şi chimice. Practic, acestea sunt descompuse în elemente care pot fi absorbite şi asimilate de organism.

Unde are loc digestia fiecărui macronutrient

Cei trei macronutrienţi esenţiali trec prin diferite faze, dar mai ales în diferite aparate digestive. Acestea sunt zonele tractului gastrointestinal în care fiecare digestie are loc:

  • Carbohidraţii- gură, stomac, intestine mici;
  • Proteinele- stomac, intestine mici;
  • Lipidele- intestine mici.

Dieta Rina: reguli în combinarea alimentelor şi alimente pe care să le eviţi

Aparatul digestiv poate face faţă oricărui produs alimentar, câtă vreme acesta conţine ingredientele corecte. Organele implicate (gură, stomac, intestine) s-au adaptat combinaţiilor naturale, nu doar a celor ”manipulate” de oameni, cum ar fi mâncarea procesată. Enzimele digestive nu vor da greş câtă vreme sunt asigurate condiţiile necesare, fiecare având o acţiune specifică. De exemplu, în momentul în care creezi un meniu care conţine alimente compatibile, ingredientele vor fi mai uşor de digerat şi de absorbit.

În afară de regulile generale, trebuie să ţii cont de câteva aspecte foarte importante:

Nu amesteca mai multe tipuri de proteine. Alimentele care conţin diferite tipuri de proteine nu tebuie să facă parte din aceeaşi masă. Separă proteinele grase de cele slabe.

Nu amesteca proteinele cu carbohidraţii. Combinând proteinele şi carbohidraţii la o singură masă nu va face decât ca mecanismul digestiv să funcţioneze mai greu. Fiecare nutrient necesită diferite enzime pentru a funcţiona: alcaline pentru carbohidraţi şi acide pentru proteine. Atunci când enzimele alcaline intră în contact cu cele acide se vor neutraliza şi în felul acesta se ajunge la indigestie. De exemplu, niciodată să nu consumi cartofi, paste cu peşte şi carne, la aceeaşi masă.

Fructele se consumă întotdeauna pe stomacul gol. Fuctele proaspete vin la pachet cu cea mai rapidă digestie. Acestea trebuie consumate la o distanţă mare de timp de mesele principale sau gustări. Pentru că sunt bogate în zahăr, nu le combina cu alte alimente, nici măcar nu legume sau alte crudităţi. Altfel, vor fermenta.

Dieta Rina: programul alimentar şi cele trei faze de digestie

Programul alimentar al dietei Rina este foarte strict. Micul dejun trebuie servit întotdeauna înainte de ora 12, în timp ce prânzul şi cina trebuie servite înainte de ora 20. Dacă nu respecţi programul recomandat, procesul digestiv va fi greu să aibă loc, iar programul de scădere în greutate va fi compromis.

Dacă urmezi cele trei faze alimentare (curăţare, nutriţie, digestie) te vei bucura de câteva beneficii:

  • Îţi îmbunătăţeşti starea sănătăţii;
  • Câştigi mai multă energie şi vitalitate;
  • Elimini toxinele.

Tot ce trebuie să faci este să-ţi educi organismul să mănânce şi să doarmă la acelaşi interval de timp, până stabileşti o rutină din asta. Dacă programele de masă şi somn sunt haotice, corpul va fi interesat să acumuleze cât mai multe rezerve posibile.

Faza de curăţare: între orele 4 şi 12- în această fază, are loc eliminarea toxinelor acumulate în fazele anterioare, ceea ce înseamnă că este foarte important să faci alegeri corecte. În faza de curăţare, vei avea parte de un mic dejun care presupune activarea sistemului digestiv, iar pentru pregătirea organismului poţi consuma fluide sau alimente hidratante, pentru a facilita procesul de detoxifiere. Tot ce consumi trebuie să fie uşor de digerat pentru a susţine ciclul de curăţare. Poţi încerca fructele coapte, legumele sau crudităţile. Pentru diversificare, acestea pot fi înlocuite cu sucuri, dar fără sare sau îndulcitori. Pentru că dieta Rina este foarte permisivă, în cazul în care apare senzaţia de foame, poţi lua încă un mic dejun vegetal, dar nu mai devreme de două ore faţă de primul.

Faza de nutriţie: între orele 12 şi 20- Între jumătatea zilei şi ora 20 te afli în faza de nutriţie, în care majoritatea oamenilor servesc prânzul şi cina. În această perioadă, organismul este foarte activ şi are loc cel mai mare consum de calorii, iar necesarul de nutrienţi este în creştere.

Faza de digestie: între orele 20 şi 4- Ultimele ore pentru un ciclu complet corespunde cu digestia actuală. În această fază, corpul este pregătit să extragă şi să asimileze nutrienţii din alimentele consumate în cele două faze. Va trebui doar să te relaxezi, să te odihneşti sau cel puţin să reduci intensitatea activităţilor. În felul acesta, sistemul digestiv poate duce la capăt rolul pe care îl are. Pentru a preveni manifestările neplăcute care acompaniază digestia lentă este recomandat ca cina să fie servită cu cel puţin trei ore înainte de ora de culcare. Regula rămâne valabilă şi după ce ai terminat dieta Rina, pentru a menţine rezultatele obţinute.

Citește și:
Duşmanii feselor ferme: greşeli pe care le faci şi riscuri la care te expui
Slăbeşte rapid: dietă, sfaturi, pericole care te pândesc
Dieta în cancerul colorectal
Exclusiv Online - 03.12.2018
Taguri: dieta, rina, riscuri

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.