Fructe de mare vs. cartofi prajiti

Fructe de mare vs. cartofi prajiti Fructe de mare vs. cartofi prajiti

O persoana care consuma cu regularitate fructe de mare si peste are un risc scazut de aparitie a bolilor de inima, bolilor articulare si psoriazisului. Comercializate ca semipreparate in pungi de 400-500 g care contin carne de scoici, calamar, pui de sepie, creveti decorticati, surimi si caracatita, acestea se prepara usor si sunt foarte gustoase. Cartofii nu reprezinta insa decat „calorii goale”, ceea ce inseamna ca au un continut foarte mare de carbohidrati (glucide), fara un aport de elemente nutritive (vitamine, fibre) cu efecte benefice asupra organismului. Prin prajire se mai adauga si alte calorii, toate acestea ducand la un adevarat „dezastru” metabolic, o crestere brusca, masiva a glicemiei in sange care suprasolicita pancreasul si faciliteaza aparitia diabetului zaharat si a excesului ponderal. In concluzie, daca am face o comparatie intre o dieta bazata pe fructe de mare si una in care sunt preferati cartofii prajiti, balanta inclina categoric in favoarea fructelor de mare.

Cocktail cu fructe de mare
Timp de preparare: 25 minute. Ingrediente: Fructe de mare, unt, usturoi, lamaie, condimente. Mod de preparare: a) Pentru 400 g de fructe de mare – semipreparatele se spala in apa rece, apoi se pun la fiert si se dau in clocot timp de 10 minute, dupa care se scurg bine, se condimenteaza dupa gust si se prajesc in unt timp de 5 minute. Se adauga apoi zeama de lamaie, usturoi si se servesc calde cu diferite adaosuri. b) Pentru 500 g – fructele de mare se spala tot in apa rece, se pun la fiert si se dau in clocot timp de 15 minute. Se servesc cu sosuri dulci sau acrisoare.

Exclusiv Online - 30.06.2006
Taguri: Fructe, de, mare, vs., cartofi, prajiti

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.