Mănânci când eşti stresat? Iată 4 trucuri să nu mai faci asta!

Ai avut o zi extrem de proastă la muncă, eşti obosit şi pe deasupra, când ajungi acasă copiii tăi nu fac altceva decât să se certe şi să ţipe. Consolarea ta? – un castron mare de îngheţată de ciocolată sau prăjiturele la miezul nopţii. Cu toţii am păţit-o, fiecare dintre noi s-a confruntat la un moment dat cu mâncarea ca modalitate de a face faţă emoţiilor negative. Dar ce facem când o astfel de excepţie se transformă în obicei, cum reuşim să îl controlăm şi, mai ales, cum reuşim să nu îl transmitem copiilor noştri? Iată câteva trucuri utile!

Mâncarea ca modalitate de relaxare tinde să fie un obicei şi, ca orice alt obicei poate fi cu siguranţă rupt. Poate fi greu, mai ales dacă ai făcut-o mult timp, dar este posibil.

Problemele legate de greutate se desfăşoară frecvent în familii, astfel încât cel mai simplu mod de a aborda consumul de alimente emoţional este împreună, în familie. Nu te poţi aştepta ca un copil supraponderal să se oprească din a servi gustări şi din a consuma mâncare nesănătoasă atunci când alte persoane din gospodărie o mănâncă.

Iată patru sfaturi pentru a te ajuta pe tine şi pe familia ta. să nu mai folosiţi alimentele ca o modalitate de a înfrunta emoţiile negative.

Ai grijă ce cumperi

Dacă în casă nu se găseşte niciun aliment nesănătos, nu ai cum să îl consumi. Încearcă în schimb să păstrezi alimente neprelucrate, cu conţinut scăzut de calorii, cu conţinut scăzut de grăsimi, cum ar fi fructele şi legumele proaspete, hummusul şi boabele de porumb cu ajutorul cărora poţi prepara un pop-corn delicios şi sănătos.

Elimină toate alimentele nesănătoase din frigiderul şi din cămara ta!

Află ce declanşează nevoia de a mânca atunci când eşti stresat

Data viitoare când ai tendinţa de a aborda astfel stresul întreabă-te: „De ce vreau de fapt să mănânc aceste bomboane? Îmi este foarte foame?” Dacă nu, încearcă să afli ce emoţii simţi. Eşti stresat, furios, plictisit, speriat, trist, singur? Un jurnal al produselor alimentare consumate - o înregistrare scrisă despre ce, cât şi când mânânci - te poate ajuta să vezi patternul de funcţionare a modului în care starea de spirit afectează ceea ce alegi să mănânci.

Verifică şi modul în care se simt copiii tăi. Dacă eşti conştient de problemele sociale şi emoţionale cu care se confruntă, încearcă să îi îndrumi să facă alegeri mai bune atunci când se ocupă de emoţiile lor, fără să mănânce. Află ce se întâmplă în viaţa lor personală. Întreabă despre situaţia şcolară, prieteni şi sentimente.

Găseşte alternative satisfăcătoare şi sănătoase

Odată ce îţi dai seama de ce te fac alimente să te simţi mai bine, poţi găsi comportamente alternativ care te pot ajuta să te descurci cu situaţia şi să o confrunţi în loc să apelezi la mâncare. Este frustrat să simţi că nu ai control asupra unei situaţii? Mergi la o plimbare. Rănit de comentariile unui coleg? Fa-ţi un plan legat de cum să îi aduci la cunoştinţă acest lucru. Plictisit? Distreză-te prin apelarea unui prieten sau navigarea pe internet.

Sărbătoriţi succesul în familie

Concentrează-te pe schimbările pozitive pe care le faci, pas cu pas, la un moment dat. Vei obţine rezultate mai bune cu încurajare decât cu critici dure. De exemplu, laudă-ţi copilul când ia o singură prăjturică din cutie în loc de trei sau patru.

Schimbarea unui obicei alimentar emoţional este un proces. Pot avea loc şi situaţii de decădere, deci recunoaşte atunci când acest lucru se întâmplă, asumă-ţi faptul că este normal şi foloseşte-l ca o şansă de a planifica modul în care vei rezolva aceeaşi situaţie în viitor.

Succesele sunt mai satisfăcătoare atunci când le poţi împărtăşi. Sărbătoriţi o săptămână de alimentaţie sănătoasă în familie, făcând o plimbare în pădure, mergând la piscină sau  lapatinaj, împreună. Când lucraţi împreună pentru a construi obiceiuri alimentare mai bune, sprijinul pe care vi-l puteţi oferi reciproc şi recompensele de care vă bucuraţi pot fi nepreţuite.

Citește și:
Stresul: principalii factori de stres, cum ne afectează sănătatea şi viaţa sexuală
Vrei să ai o minte ageră? Abţine-te de la mâncare!
Ţara în care este legal să furi mâncare
Exclusiv Online - 05.12.2018

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.