Mic dejun: 8 idei rapide, delicioase şi sănătoase

FOTO: 123rf.com FOTO: 123rf.com

Trebuie să mărturisim că avem multe dimineţi în care tot ce ne dorim este să lenevim, iar micul dejun nu mai pare atât de important. Un castron de cereale sau un sandwich făcut rapid ne satisface pofta de mâncare, dar uităm de un aspect important: cât de sănătos este un astfel de mic dejun? ”Micul dejun este cea mai importantă masă a zilei” pare că a devenit o regulă de aur aşadar, de ce să o neglijăm? Nu trebuie să alocăm foarte mult timp pentru a avea un stil de viaţă sănătos, dar trebuie totuşi să fim atenţi la alimentele pe care le alegem. Aşa că, în locul cerealelor de ciocolată, ce zici dacă ai încerca un shake cu fructe de pădure şi ovăz sau brioşe cu ou făcute la cuptor? Ideile pentru un mic dejun sănătos sunt nelimitate aşa că, am cules pentru tine câteva sugestii rapide care să-ţi sară în ajutor chiar şi atunci când eşti pe fugă la prima oră a dimineţii.

Toast cu unt de arahide, banane şi seminţe de chia. După cum ţi-ai dat seama, pentru realizarea acestui super mic dejun ai nevoie doar de trei ingrediente. Reamintim că seminţele de chia sunt un pachet complet de vitamine şi minerale. Mai exact, de cinci ori mai bogate în calciu decât laptele.

Smoothie cu iaurt şi afine. Iată un simplu şi delicios smoothie pe care să îl încerci dimineaţa. Poţi opta pentru afine congelate (bineînţeles, ideale sunt şi bananele sau fructele de pădure) pe care să le treci prin blender alături de iaurtul grecesc şi încă un lichid la alegere: lapte, apă de cocos sau orice preferi.

Toast cu avocado şi ou. De cele mai multe ori lucrurile simple ne aduc fericirea. Aşa se întâmplă şi cu acest mic dejun pe care-l poţi realiza în doar câteva minute, dar care va izgoni numaidecât senzaţia de foame. Ai nevoie de două felii de pâine cu cereale, un avocado pisat pe care să-l condimentezi cu sare şi piper după gust, iar pentru o doză sănătoasă de proteine, completează cu două ouă.

FOTO: 123rf.com

Brioşe cu ouă. În sfârşit o reţetă ideală de brioşe fără zahăr pe care să le putem consuma fără să ne mai gândim la consecinţe. Sunt uşor de făcut şi îţi pot ajunge chiar şi o săptămână. Amestecă ouăle cu spanac, bacon şi brânză, iar mai apoi toarnă compoziţia în forme pentru brioşe. Lasă-le la cuptor timp de 15-20 de minute şi serveşte-le după ce se răcesc.

Smoothie cu unt de arahide şi banane. Dacă nu vrei să mănânci toast de dimineaţă, poţi opta pentru acest duo într-o variantă ceva mai simplă: smoothie. Amestecă în blender banane, unt de arahide, lapte de soia, iaurt grecesc, miere şi câteva cuburi de gheaţă, iar acest mic dejun copios poate pleca la pachet cu tine în dimineţile agitate şi încărcate. Sfat: adaugă o linguriţă de proteine cu aromă de vanilie sau ciocolată pentru mai multă energie.

Batoane de granola. Chiar dacă nu optezi să consumi granola sub formă de batoane, important este să o faci tu acasă. Nu este deloc greu, iar rezultatul este pe cât de delicios, pe atât de sănătos. Ai nevoie de fulgi de ovăz, stafide, merişoare sau orice alte fructe uscate adori, plus un mix de seminţe, nuci şi alune. Lasă-le la cuptor până se rumenesc, într-o tavă pe o foaie de copt, iar mai apoi adaugă-le într-un castron, pune câteva linguri de miere (după gust), amestecă şi lasă să se răcească. Le poţi consuma cu lapte, pe post de cereale sau cu iaurt.

Budică de seminţe de chia cu banane şi unt de arahide. Câte nu se pot face din aceste ingredinte minune! Pentru a obţine acest mic dejun delicios, tot ce trebuie să faci este să amesteci toate ingredientele cu lapte şi să le lasi peste noapte în frigider.

Guacamole. Iubim să consumăm avocado, iar asta pentru că este şi benefic pentru sănătatea noastră. Fie că alegem toast cu avocado, salată cu avocado sau pur şi simplu ca guacamole, nu putem spune decât că este extrem de delicios. Reţetele pot fi realizate în funcţie de gusturile fiecăruia, dar noi îţi propunem să îl amesteci cu roşii cherry, porumb, sare şi piper şi ceapă roşie. Dacă ai vreo întâlnire importantă, renunţă la ceapă.

Citește și:
Adela Popescu, mamă pentru a doua oară. ”Iată chipul meu obosit, după cinci ore grele de travaliu”
Spasmofilia: cauze şi tratament
Uleiul de cătină: beneficii pentru sănătate, ten şi starea emoţională
Exclusiv Online - 10.12.2018

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.