Slăbeşte eficient: vitamine şi minerale care te ajută în dietă

FOTO: 123rf.com FOTO: 123rf.com

Nu este atât de uşor să slăbeşti, mai ales dacă iei acele ”pastile minune” care promit să te scape de kilogramele în plus. Cu toate astea, există câteva vitamine şi minerale pe care ar trebui să le consumi pentru a asigura funcţionarea eficientă a corpului în procesul de slăbire. O dietă echilibrată te poate ajuta să te bucuri de nutrienţii necesari, dar dacă alimentele pe care le consumi sunt limitate, suplimentele cu vitamine pot asigura un plus de energie pentru a putea avea un regim sănătos de slăbit. Când vine  vorba de scăderea în greutate, nu toate vitaminele şi mineralele sunt egale.

Vitamine şi minerale pe care să le consumi în procesul de slăbire: Vitaminele B

Vitaminele B includ:

  • tiamina (B1)
  • riboflavin (B2)
  • niacină (B3)
  • acid pantotenic (B5)
  • piridoxină (B6)
  • biotină (B7)
  • acid folic (B9)
  • cobalamină (B12)

Aceste vitamine sunt esenţiale pentru asigurarea funcţionalităţii corecte a metabolismului. Principala funcţie a vitaminelor B este de a ajuta corpul la metabolizarea carbohidraţilor, protinelor şi grăsimilor şi să folosească energia depozitată din alimente.

Surse ideale de vitamina B:

  • fasole
  • linte
  • lapte
  • ouă
  • carne slabă
  • grâu întreg
  • cartofi
  • banane

Cobalamina (B12), de exemplu, nu se regăseşte în produsele din plante, fiind dificil pentru vegani să o consume.

Vitamine şi minerale pe care să le consumi în procesul de slăbire: Vitamina D

Vitamina D este necesară pentru un sistem imunitar sănătos. Corpul poate asimila vitamina D din soare, dar multe persoane petrec timpul în spaţiile închise sau într-un climat în care nu întotdeauna este însorit. Să iei suficientă vitamină D din alimente este destul de greu. Tocmai de aceea sunt recomandate suplimentele. Un nivel adecvat de vitamină D previne depresia, iar o atitudine pozitivă este fundamentală pentru o dietă eficientă.

Surse ideale de vitamina D:

  • sardine
  • ton
  • somon
  • gălbenuşul de ou
  • lapte şi iaurt
  • cereale

Vitamine şi minerale pe care să le consumi în procesul de slăbire: Fier

Fierul joacă un rol extrem de important ajutând corpul să creeze energie din nutrienţi. Totodată ajută la transmiterea oxigenului în toate celulele corpului, inclusiv în muşchi, care mai apoi ajută la arderea grăsimilor. Deficitul de fier duce la anemie, iar printre simptome întâlnim:

  • stări de oboseală
  • senzaţia unui corp slăbit
  • nivel scăzut de energie

De asemenea, nivelul scăzut de fier poate reduce rezistenţa fizică, iar cele mai predispuse persoane la deficitul de fier sunt femeile care se confruntă cu menstruaţia abundentă şi persoanele care donează frecvent.

Surse ideale de fier:

  • carne slabă
  • crustacee
  • fasole
  • spanac

Vitamine şi minerale pe care să le consumi în procesul de slăbire: Magneziu

Magneziul este necesar pentru producerea energiei în corp. Acest mineral ajută la menţinerea sub control a glucozei din sânge, reglarea tensiunii, menţinerea oaselor puternice, menţinerea funcţionării sistemului nervos.

Surse ideale de magneziu:

  • nuci
  • seminţe
  • leguminoase
  • legume verzi
Citește și:
Acneea şi legătura cu alimentaţia: mit sau realitate?
Ellie White, alimente cu care a înlocuit carnea în alimentaţia copiilor
Slăbire şi sport: 10 lucruri importante de care să ţii cont
Exclusiv Online - 23.01.2019

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.