Un mod simplu de a slăbi care nu implică dieta sau sala

Dacă încerci să slăbeşti probabil ai înlocuit deja băuturile dulci, precum sucurile şi răcoritoarele, cu apă. Oamenii de ştiinţă încep să aibă o imagine mai clară despre rolul pe care îl joacă apa în pierderea kilogramelor în plus. Şi asta duce la câteva observaţii interesante în legătură cu modul în are ne afectează senzaţia de foame.

Un nou studiu prezentat recent la Societatatea pentru Studiul Comportamentului Alimentar a analizat modul în care interacţionează diferite cantităţi de apă cu creierul nostru.

Într-un studiu recent, cercetătorii de la Universitatea Wageningen din Olanda au analizat 19 bărbaţi sănătoşi şi le-au oferit o masă sub formă unui shake. Aceasta a fost urmată fie de 50 mililitri de apă ( cam cât un shot de apă) şi 350 mililitri de apă (echivalentul unei cutii de suc). Apoi, cercetăroii au analizat scanuri MRI ale creierului pentru a vedea care este efectul lichidelor asupra stomacului şi a creierului.

În cazul celor care au băut mai multă apă, senzaţia de  foame a fost suprimată şi s-au simţit mai sătui decât cei care băuseră o gură de apă. S-a observat şi o activitate mai intensă a creierului la cei care au băut mai multă apă după masă. Acesta nu este singurul studiu care a observat acest tip de legături în privinţa băutului de apă în jurul mesei.

Când este mai bine să bei apă? Înainte sau după masă?

În mod alternativ, studiile au analizat ce anume s-ar întâmpla când vine vorba de slăbit dacă oamenii beau apă după masă. Într-un studiu  din 2014, o echipă de cercetători de la Univesitatea Birmingham a arătat că, în medie, persoanele care beau apă cu 30 de minute înainte de una de cele trei mese zilnice au slăbit între 2,5 şi 4 kilograme într-o perioadă de trei luni. Cercetătorii au monitorizat 84 de persoane – 54 de femei şi 30 de bărbaţi – cu o vârstă medie de 56 de ani. Aproape jumătate dintre subiecţi au băut aproape 500 ml de  apă plată (aproximativ 2 pahare) cu 30 de minute înainte de cel puţin o masă (zilnic!). Unele persoane au băut apă înainte de toate cele trei mese, în timp ce altele au respectat acest obicei în cazul unei mese sau două.
Pentru a-şi da seama dacă respectau planul, cercetătorii au urmărit voluntarii şi le-au monitorizat urina pentru a vedea câtă apă consumă.

Cealaltă jumătate a participanţilor nu a băut apă deloc înainte de mese. În schimb, pentru a-i încuraja să simtă implicaţi în studiu, acestora li s-a spus să-şi imagineze că  au stomacul plin.
În general, ambele grupuri au slăbit – între 1 şi 4 kilograme. Cercetătorii nu pot spune cu siguranţă care este motivul, dar mai multe studii au arătat că simplul fapt de a monitoriza un subiect poate avea un efect semnificativ asupra comportamentului. Însă, persoanele din grupul celor care au băut apă au slăbit cu aproape 1,2 kilograme mai mult decât subiecţii din grupul care nu şi-au schimbat obiceiul în privinţa băutului de apă.

De ce apa face diferenţa?

Există o mulţime de factori care pot contribui la pierderea în greutate, de la mai multă mişcare, la o schimbare a dietei sau a stării de spirit. Cercetătorii de la Univeristatea Birmingham au monitorizat o parte dintre aceşti factori de-a lungul studiului, inclusiv nivelul de activitate fizică al participanţilor şi câte calorii consumau la fiecare masă. Astfel, s-a observat că nu exista o diferenţă mare între cele două grupuri în ceea ce priveşte nivelul de actiivitate fizică – de fapt, grupul care nu a băut apă înainte de mese se antrena pentru o perioadă mai lungă, în medie, decât grupul care a băut apă înainte de mese.

Astfel, se pare că elementul care a contribuit la pierderea în greutate nu a fost activitatea fizică şi nici schimbările din dieta participanţilor. Aceşti au primit câteva sfaturi generale de nutriţie, dar li s-a recomandat să mănânce orice îşi doresc în această perioadă.

Cu toate acestea, persoanele din grupul care bea apă au consumat mai puţine calorii la fiecare masă faţă de cei din grupul celor care nu şi-au schimbat obiceiurile.
Cercetătorii sunt de părere că numărul redus de la calorii la fiecare masă s-ar putea datora faptului că apa îţi umple stomacule şi taie pofta de mâncare.

Rezultatele studiului efectuat de cercetătorii de la Universitatea Wageningen par a confirma această idee – persoanele care au cosnumat mai multă apă au resimţit mai puţin senzaţia de foame.
Vrei să încerci aceastp dietă?

În ciuda rezultatelor obţinute de participanţii la studiu, alte cercetări arată că o mare parte dintre oameni continuă să mănânce chiar şi după ce se simt sătui. Aşadar, această strategie s-ar putea să nu fie un plan infailibil pentru toată lumea. Aşa că, în viaţa de zi cu zi, apa ar putea fi mai degrabă un plus pentru un stil de viaţă sănătos, şi nu un factor de sine stătător.

Citește și:
16 cupluri care au slăbit împreună
Experţii au decis – Aceasta este cea mai eficientă dietă de slăbit!
Adele dezvăluie cum a slăbit - dieta cu sirtuină
Cum să faci un smoothie care te ajută la slăbit?
Cât trebuie urmată o dietă pentru a-ţi menţine greutatea şi după ce ai slăbit
8 trucuri de slăbit pentru persoanele care nu au timp să gătească
Exclusiv Online - 13.09.2016
Taguri: slabit, dieta, apa, sala, studiu

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.