Viaţă sănătoasă în câţiva paşi simpli!

Zi de zi auzi nutriţionişti vorbind despre importanţa unui stil de viaţă sănătos.

Dacă ai impresia că acest lucru înseamnă doar să ţii diete complicate şi să consumi doar alimente scumpe, să ştii că greşeşti!

Aceste sfaturi rapide, chiar dacă unele dintre ele sunt extrem de uşor de aplicat, îţi pot schimba viaţa pentru totdeauna. Trebuie doar să le încerci!


Bea apă caldă dimineaţa!

O ceaşcă de apă caldă băută dimineaţa pe stomacul gol (cu lămâie stoarsă ar fi chiar mai bine) ajunge direct în intestine şi curăţă mucusul acumulat în ziua precedentă. Bea încă o cană de apă caldă seara.

Lubrifiază, nu inundă!

Stomacul are nevoie să fie uns, lubrifiat, dar nu inundat. Consumând lichide în timpul mesei, îţi îneci enzimele digestive, iar digestia are loc doar parţial. Este de preferat ca lichidele, sucuri sau mai bine apă, să fie băute la 30 de minute distanţă faţă de masă – înainte sau după, dar nu în timpul mesei!

Mestecă încet!

Una dintre cele mai importante recomandări este aceea de a mesteca încet, până când mâncarea devine lichefiată. Savurează fiecare înghiţitură de mâncare. Simte compoziţia alimentelor şi reţine-le aroma. Procesul digestiv începe atunci când saliva intră în contact cu hrana şi începe masticaţia. Astfel, alimentele mestecate vor trece mai uşor prin sistemul digestiv şi vei beneficia de o absorbţie maximă a substanţelor nutritive.

Mănâncă atunci când eşti liniştită!

Organismul tău nu poate digera mâncarea în mod adecvat dacă eşti supărată sau tocmai ai avut o dispută. Mănâncă atunci când eşti liniştită. Digestia va fi mult mai bună în astfel de condiţii.

Nici prea cald, nici prea rece!

Temperatura alimentelor şi băuturilor care intră în sistemul tău influenţează condiţia splinei, bateria ta de energie, precum şi alte organe. Băuturile reci slăbesc organele. Nici consumul unor alimente fierbinţi, tocmai luate de pe foc, care îţi ard vălul palatin, nu este benefic, ca urmare a faptului că îţi distruge mucoasa bucală, gastrică şi degradează pastilele gustative. Este de preferat consumul alimentelor, al băuturilor şi al apei la temperatura camerei sau uşor încălzite.

Alternează alimentele!

Nu mânca aceleaşi mâncăruri zi de zi. Nu ai nevoie de cantităţi prea mari dintr-un singur aliment; acest fapt poate duce la alergii, sensibilităţi sau intoleranţe alimentare. De exemplu, poţi să consumi un fel de mâncare o dată la patru zile, nu în fiecare zi. Nu numai că vei preveni alergiile, dar îi furniza organismului o paletă mult mai largă şi mai variată de vitamine şi substanţe nutritive.

Ascultă-ţi trupul!

Ia aminte la alimentele după care tânjeşti. Dacă îţi doreşti foarte tare un anumit aliment – în funcţie de culoarea, mirosul sau sentimentul pe care ţi-l dă – lasă-te dusă de val şi bucură-te de el. S-ar putea ca organismul tău să aibă nevoie de anumite substanţe nutritive conţinute în acel aliment. Nu vorbesc de biscuiţii cu ciocolată! Ci de acele plante proaspete, fructe, legume şi condimente care să găsesc în supermarket-uri.

Activă seara!

Ultima masă a zilei trebuie să o iei cu cel puţin două ore înainte de culcare. Atunci când mănânci prea târziu, te stresezi şi îţi extenuezi organismul. Nu poţi să digeri eficient o masă luată târziu, în condiţiile în care te culci cu stomacul plin. Este un lucru nociv pentru organele digestive, inimă şi ficat, ca să nu mai vorbim de apetitul sexual!

Preferă legumele crucifere!

Consumă cantităţi mari de varză, broccoli, varză de Bruxelles sau conopidă. Aceste alimente sunt foarte bune pentru detoxifierea şi energizarea sângelui.

Bea sucuri „verzi”, de zarzavaturi!

O dată pe săptămână, fă-ţi un suc verde. Fiind obţinut dintr-o paletă largă de legume verzi, aceste sucuri au un efect de reîntinerire asupra organismului datorită conţinutului lor mare de clorofilă (resursa de energie vitală a plantelor), care ajută la purificarea sângelui, producerea globulelor roşii, detoxifierea organismului şi producerea energiei.

Sucurile verzi sunt un combustibil perfect pentru organism. Conţinutul ridicat de apă ajută la asimilarea lor rapidă, iar leguma se transformă în suc aproape în totalitate, cu excepţia fibrelor – partea nedigerabilă a plantelor. Aşadar, sucurile verzi îţi furnizează toate ingredientele sănătoase ale plantelor, într-o formă uşor de digerat şi de absorbit.

Culcă-te devreme!

Cu cât te vei culca mai devreme, cu atât te vei simţi mai bine. În general, ficatul şi vezica biliară îşi desfăşoară acţiunea de eliminare a toxinelor între orele 23:00 şi 2:00. Dacă la ora 23:00 nu te afli în pat, tulburi procesul natural de curăţare a organismului şi, prin urmare, te vei simţi inactivă şi leneşă.

Citește și:
Înfometarea şi efectele ei dezastruoase pentru sănătate şi frumuseţe
Omega 3 - ia-ţi doza optimă de acizi graşi esenţiali pentru sănătate!
Dr. Oz: 5 reguli pentru a slăbi 5 kilograme într-o lună!
Exclusiv Online - 08.05.2014

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.