Beneficiile consumului de acizi graşi Omega 6, confirmate de experţii Harvard!

Cel mai mai recent studiu realizat de cercetătorii de la Şcoala de Sănătate Publică din cadrul Universităţii Harvard arată că un consum de grăsimi esenţiale de tipul Omega 6 scade semnificativ riscul apariţiei unui atac de cord.

Cercetarea, publicată ȋn august 2014, a fost realizată pe  310.602 persoane, dintre care 12.479 cu evenimente cardiovasculare şi 5.882 decese provocate de afecţiuni cardiovasculare.

Astfel, dacă ȋnlocuim carbohidraţii din dietă cu Omega 6 (într-o proporţie de 5% din energia furnizată) riscul apariţiei unui atac de cord scade cu 11%. Dacă înlocuim grăsimile saturate din dietă cu Omega 6 (în aceeaşi proporţie) riscul de atac de cord scade cu 9%. Ȋn ambele situaţii riscul de deces din cauze coronariene scade cu 15%.

“Rezultatele acestui studiu ȋntăresc recomandările actuale pentru prevenţia primară a afecţunilor coronariene, acelea de a ȋnlocui pe cât posibil grăsimile saturate, preponderent de origine animală cu cele polinesaturate, de origine vegetală, mai exact Omega 3 şi 6.

Omega 3 şi 6 nu pot fi sintetizate de organism, aşa ȋncât este important să le includem ȋn alimentaţia zilnică. O sursă bună de Omega 6  o reprezintă uleiul de floarea soarelui, ȋnsă e important să reţinem că avem nevoie de ambele grăsimi esenţiale. Un echilibru bun ȋntre Omega 3 şi Omega 6 putem găsi ȋn margarinele tartinabile de nouă generaţie care sunt de obicei preparate dintr-un mix de uleiuri vegetale: de floarea soarelui, de rapiţă şi in” subliniază prof. dr Florin Mitu.

Concluziile cercetării sunt valoroase mai ales dacă avem ȋn vedere numărul tot mai mare al celor care suferă de boli ale inimii. Practic, principala cauză de mortalitate la nivel mondial o reprezintă bolile cardiovasculare, ȋn condiţiile ȋn care 80% dintre decese ar putea fi prevenite cu un stil de viaţă sănătos.

Aşadar, ȋn pofida zvonurilor care apar din când in când ȋn atenţia publică, cercetători prestigioşi şi studii pertinente confirmă rolul consumului de grăsimi esenţiale pentru sănătatea cardiovasculară şi de aceea recomandă ȋnlocuirea grăsimilor saturate cu cele nesaturate esenţiale.

Citește și:
Controversa Omega 3 vs Omega 6
Va rog, o portie de Omega 3 si Omega 6!
Nu-ţi place peştele? Iată alternative vegetariene pentru surse bogate de Omega 3
Exclusiv Online - 22.10.2014 Sursă foto: Shutterstock

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.