Dieta ketogenică, un pericol pentru sănătate: creşte tensiunea

FOTO: 123rf.com FOTO: 123rf.com

Când ne întrebăm care este secretul vedetelor de la Hollywood pentru o siluetă perfectă şi o apariţie fără cusur pe covorul roşu, răspunsurile lor se îndreaptă către dieta ketogenică. Preferata multor vedete, printre care se numără şi Gwyneth Paltrow şi Halle Berry, dieta ketogenică este o dietă bogată în grăsimi şi scăzută în carbohidraţi, dar din păcate venim cu veşti proaste: nu este tocmai cea mai sănătoasă, experţii descoperind că aceasta duce la creşterea tensiunii.

Testată pe şoareci, după doar patru săptămâni, aceştia se confruntau cu tensiune crescută. Acum, experţii vorbesc despre pericolele la care ne expunem în urma acestei diete. În Statele Unite, unu din trei adulţi au probleme cu hipertensiunea, dintre care două treimi suferă de această problemă din cauza kilogramelor în plus. Hipertensiunea cauzează treptat creşterea presiunii în sânge prin artere. Aceasta poate duce la rupturi, cheaguri de sânge sau chiar sângerări interne. De asemenea, nu permite ca oxigenul să ajungă în organele vitale, iar astfel apar bolile de inimă, accidentele vasculare, disfuncţia erectilă şi problemele rinichilor.

Ce este dieta ketogenică?

Dieta ketogenică este definită de consumul scăzut de carbohidraţi şi crescut de grăsimi. În urma acestui plan alimentar, corpul este forţat să intre într-o fază metabolică, care duce la înfometare, consumând astfel carbohidraţii, nu caloriile. În dieta ketogenică, carbohidraţii sunt respinşi, deoarece corpul produce glucoză, folosită pentru energie în locul grăsimii. Dieta ketogenică duce la scăderea în greutate prin arderea grăsimii din corp, aceasta fiind principala sursă de energie.

Dieta ketogenică: alimente pe care trebuie să le consumi

  • Legume şi verdeţuri;
  • Lactate bogate în grăsime;
  • Nuci şi seminţe;
  • Avocado şi fructe de pădure;
  • Grăsimi: ulei de cocos;

Dieta ketogenică: alimente pe care nu ai voie să le consumi

  • Făinoase;
  • Zahăr, miere sau sirop de arţar;
  • Fructe;
  • Cartofi albi sau dulci.

În urma unei diete normale, 7.2% dintre caloriile consumate de şobolani proveneau din grăsimi, comparativ cu 36% din cei care urmau planul alimentar. Nivelul de sare, în cazul ambelor diete, era unul ”normal”. Toate rozătoarele aveau tensiunea măsurată atât înainte, cât şi după experiment, nivelul crescând în cazul şobolanilor care urmau dieta ketogenică, indiferent de sex, doar că, în cazul masculilor, tensiunea era mai ridicată. În schimb, atât în cazul femelelor, cât şi a masculilor, nivelul glicemiei şi a colesterolului era la fel. Odată ce studiul a luat sfârşit, animalele erau mai apoi ucise pentru a se putea examina ţesuturile. Rezultatele au arătat că dieta bogată în grăsime a dus la creşterea celulelor imune din aortă, cea mai mare arteră din corp, dar şi a rinichilor, atât la femele, cât şi masculi. La rândul lor, să nu uităm că şi rinichii joacă un rol important în reglarea tensiunii.

Citește și:
Time Restricted Eating, un alt fel de post intermitent: beneficii şi cum funcţionează
Refluxul gastroesofagian: tratamentul chirurgical
Diabet: alimente şi reguli de dietă
Exclusiv Online - 09.01.2019

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.