5 întrebări la care trebuie să îţi răspunzi înainte de o dietă

Autor: Şerban Blebea, antrenor personal

1. Pot să îmi iau un angajament pe termen lung pe care să îl respect indiferent de obstacolele ivite pe parcurs?

2. Pot să spun cu precizie câte kilograme vreau să slăbesc?

Dacă da, pot să le împart în etape lunare?

3. Sunt o fire pofticioasă? Mănânc unele alimente fără să îmi placă gustul ştiind că sunt o alegere sănătoasă?

4. Sunt dispus/ă să renunţ la ieşirile cu prietenii sau alte evenimente sociale care îmi perturbă regimul alimentar (dacă e cazul), doar ca să îmi ating greutatea propusă?

5. Ce se întâmplă dacă eşuez să ajung la greutatea pe care mi-o propun în perioada imediat următoare? Sunt dispus/ă să continui?

Dacă ai răspuns cu DA la toate întrebările de mai sus, înseamnă că eşti pregătită să începi procesul de slăbire. Chiar dacă ţie ţi-a fost uşor să găseşti un răspuns evident, nu pentru toată lumea este atât de simplu.

În experienţa mea de antrenor am descoperit că persoanele care nu îşi pot lua un angajament pe termen lung nu vor ajunge niciodată să obţină rezultate vizibile. De asemenea, este mult mai greu să lucrezi cu o persoană care trăieşte ca să mănânce în loc să mănânce ca să trăiască.

Trebuie să ştii de la bun început cum să faci diferenţa între alimentele care sunt făcute să îţi ofere substanţe nutritive şi cele menite să îţi "gâdile" papilele gustative.

sus

5 paşi pentru a obţine greutatea dorită

Pentru că ai trecut cu brio "interviul de admitere" hai să îţi arăt care sunt paşii pe care trebuie să îi urmezi pentru a obţine rezultate.

Pasul 1. Aruncă din casă alimentele procesate sau mâncărurile la care ştii că vei apela în momentele în care va începe greul. Cele mai multe persoane renunţă la un regim alimentar adecvat imediat cum întâmpină o problemă emoţională.

Atunci când îţi vine să renunţi şi te consolezi mâncând, vei avea la dispoziţie variante mult mai sănătoase: legume, lactate fără prea multă grăsime, fructe etc. Uită de biscuiţii cu zahăr!

Pasul 2. Găseşte o sursă de alimente sănătoase lângă casă sau birou. Pe parcursul procesului de slăbire, nu puţine vor fi momentele când te vei trezi că îţi este foame şi nu vei avea la îndemână pacheţelul sau alimentele necesare. Acesta va fi momentul cheie!

Contează foarte mult să ai posibilitatea de a cumpăra un aliment sănătos, plin de substanţe nutritive şi asta cât mai rapid cu putinţă pentru a-ţi potoli foamea. Majoritatea persoanelor care cedează vor apela la fast-food, covrigi, patiserie etc.

Pasul 3. Nu merge niciodată la cumparaturi atunci când îţi este foame! Cred că ai încercat deja acest pas pe propria piele. Coşul de cumpărături o să fie mereu mai încărcat atunci când îţi este foame pentru că senzaţia aceasta preia controlul asupra creierului tău.

Încearcă să mănânci o gustare sau un fruct înainte de a pleca la cumpărături. Întotdeauna ajută să pleci de acasă cu o listă de cumpărături.

Pasul 4. Renunţă la cartofi, orez şi pâinea albă. Acestea sunt surse de carbohidraţi cu un indice glicemic ridicat. Doar prin eliminarea acestor alimente vei avea ocazia să observi rezultatele dorite, bineînţeles, cu condiţia să faci cel puţin 30 de minute de mişcare zilnică.

Şi când mă refer la mişcare mă gândesc la alergare în parc, antrenament pe circuite sau orice formă de sport care îţi menţine ritmul cardiac la un nivel mediu spre ridicat.

Pasul 5. Ţine un jurnal de alimentaţie detaliat! După ce ai eliminat, cel puţin teoretic, toate tentaţiile, acum este momentul să ne responsabilizăm pentru alegerile pe care le facem în timpul zilei. Cea mai bună cale de a face acest lucru este să ţinem un jurnal de alimentaţie în care să notăm fiecare masă şi gustare, împreună cu ora şi cantităţile pe care le consumăm.

Dacă nu eşti pregătit să faci totul pe cont propriu, atunci probabil este momentul să apelezi la specialiştii care au trecut deja prin acest proces de nenumărate ori. Încearcă şi tu în programul Slăbeşte cu Şerban şi începe transformarea chiar de astăzi!

Citește și:
Cele mai bune exerciţii şi alimente pentru creşterea masei musculare
Trucuri pentru coapse suple şi fese tari!
Dietă + Sport = lipsă slăbire, lipsă rezultate. Care e problema?
Exclusiv Online - 01.07.2014 Sursă foto: Shutterstock

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.