Adriana Nicolae - cum sa fii in forma pana la Sarbatori

Adriana Nicolae - cum sa fii in forma pana la Sarbatori Adriana Nicolae - cum sa fii in forma pana la Sarbatori

Am rugat-o pe antrenoarea Adriana Nicolae, care din aceasta toamna va juca si in telenovela „Regina”, produsa de Promance pentru Acasa TV, sa ne arate cateva exercitii care ne-ar ajuta sa aratam extraordinar pana la petrecerea de Craciun. Reteta face minuni pentru oricine: un regim alimentar personalizat, creat de un nutritionist, si sport, de preferinta alaturi de un antrenor, o zi da, una nu si tot asa.

Brate de vis.

Indiferent ce exercitii am alege, primul sfat este sa nu le executam fara o incalzire prealabila. Activitatea fizica se incepe treptat! De asemenea, miscarile facute dupa ureche sunt, de cele mai multe ori, ineficiente, iar alteori iti pot cauza inclusiv microrupturi musculare. Iata un exercitiu care te ajuta sa ai brate perfecte!

Nu uita ca acestea tradeaza rapid forma ta fizica, de asemenea tradeaza varsta. Ganterele nu trebuie sa aiba o greutate exagerata - in functie de statura ta, antrenorul iti poate recomanda marimea ideala. Un set de astfel de exercitii cuprinde 15-20 de miscari, iar repetarile se fac in functie de conditia ta fizica.

Vrei o rochie decoltata?

…atunci executi corect acest exercitiu ideal pentru partea superioara a corpului. Pana il inveti, roaga un antrenor sa iti arate miscarea sectiune cu sectiune. Cu siguranta, o sa merite. In felul acesta, la petrecerea de Craciun sau de Revelion poti afisa o rochie eventual cu spatele gol, iar forma corpului tau o sa atraga toate privirile.

„Atentie, insa!”, ne spune Adriana. „Aceasta miscare iti tonifica musculatura. Daca vrei sa si pierzi din greutate, din pacate fara un regim alimentar hipocaloric, este imposibil. Daca mananci hipercaloric si ai si activitate intensa la sala, s-ar putea sa observi ca… depui alte kilograme.”

Obligatorie in dieta
Bicicleta eliptica este ideala in programul de incalzire si nu numai. Miscarile cardio sunt obligatorii in special daca trebuie sa dam jos rapid kilograme in exces. In timpul acestui exercitiu, este indicat sa bei apa plata, in cantitate mare. Aceasta te ajuta sa arzi eficient grasimile.

De fapt, fara sa ai apa langa tine, nici macar nu te urca pe acest aparat! Avantajul bicicletei eliptice este ca poate fi folosita indiferent de starea fizica in care te afli la incepului programului de sport.

Daca poti merita!
Celebrele flotari in timpul carora apelezi si la greutati mici sunt excelente pentru absolut fiecare muschiulet din corp. Practic, datorita lor vei avea un corp „numai fibra”. Insa exista o problema… Trebuie sa poti sa le executi corect, pentru ca doar atunci dau rezultate.

Sfatul nostru, daca esti incepatoare, este bine sa iti iei un antrenor langa tine macar pentru cateva sedinte, care sa iti arate cu incetinitorul miscarea. Teoria spune ca intregul tau corp trebuie sa descrie o linie dreapta. Nu spunem ca e usor, dar merita efortul!

Doar la sala
Haltera te ajuta sa iti lucrezi eficient muschii, dar neaparat ai nevoie de ajutor din partea unui specialist. In cele mai multe cazuri de accidentare, este incriminat acest obiect. Daca antrenorul ti-a fixat greutatile potrivite corpului tau, regula de baza este urmatoarea: miscari rapide cu greutati mici, daca vrei sa slabesti, si miscari lente, cu greutate ceva mai mare, daca vrei sa depui masa musculara. Succes!


Citeste si Crina Abrudan in forma, cu sport practicat in apa
                  New Sport









Foto: Andrei Spirache

 

Articol din revistă - 11.09.2008

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.