Antrenamente sportive pentru femeile însărcinate. Părerea instructorului

Sportul în timpul sarcinii arde 100 calorii/30 de minute de efort moderat (singurul recomandat în această perioadă). O femeie care obişnuia să fie activă înainte de a rămâne însărcinată şi care ulterior devine sedentară nu are voie să îşi mărească consumul caloric în această perioadă (se acceptă maximum 2.000 calorii/zi). 
 
În cazul în care sarcina este una normală, mişcarea este chiar indicată şi recomandată de medici. Diana Ştirbu, care este instructor specializat în antrenamentele pentru femeile însărcinate, instructor de aerobic, pilates, a lansat primul program de antrenamente din România dedicat femeilor însărcinate. Momentul a coincis cu prima ei sarcină, astfel tânăra antrenoare a devenit prima femeie însărcinată din România care predă sport viitoarelor mămici.
 
Acesta spune că exerciţiile fizice făcute în timpul sarcinii pot ajuta viitoarea mamă să nască mai uşor şi să îşi recapete silueta fără eforturi majore după naştere.
 
“Îmi doresc să schimb ideea învechită că nu avem voie să facem sport în timpul sarcinii sau că trebuie sa mâncăm mai mult. Programul de antrenamente pentru femeile însărcinate este un mix între toate exerciţiile de bază, predate într-o manieră specială, prin care voi ajuta viitoarele mămici să fie într-o formă extraordinară în perioada sarcinii.
 
Antrenamentele mele se bazează pe o experienţă de peste 10 ani în domeniu, pe motivaţie, consiliere, pe sustinerea celor doi medici care îmi sunt alături şi îmi completează activitatea şi rezultatele, pe diversitate, pe pozitivism, pe încrederea şi pasiunea pe care o am în tot ceea ce fac. Am întâlnit atâtea cazuri şi am învăţat atât de multe despre antrenamentele prenatale alături de clientele mele. Este fascinant că nicio sarcină nu seamănă una cu alta şi întâlnim tot felul de situaţii. A fost o alegere excelentă că am ales să fac asta în timpul sarcinii mele. Are un impact foarte mare asupra mea, în bine, în calitate de antrenor.  
 
Totul este diferit în sarcină. Cred că cea mai mare provocare este să le determin să le fac să înţeleagă: cât de mult au nevoie să ajungă treptat la antrenamente, cât de mult contează să se simtă frumoase în timpul sarcinii, cât de important este să accepte că în sarcină nu facem performanţă şi nici nu slăbim”, spune antrenoarea.

Beneficiile gimnasticii prenatale

•    Conştientizearea solicitărilor şi modificărilor la care este supus organismul tau
•    Controlul greutăţii
•    Prevenirea durerilor de spate
•    Ameliorarea edemelor membrelor inferioare
•    Ameliorarea piciorului plat
•    Menţinerea unei digestii sănătoase

Sfaturi pentru o gimnastica prenatala de succes

•    Începe uşor, fără a te supra-solicita
•    Începând cu a 20-a săptămână de sarcină evită exerciţiile de spate
•    Evită efortul fizic în condiţii de căldură, umiditate sau când ai febră
•    Poartă îmbrăcăminte comfortabilă, pentru a menţine temperatura corpului constantă
•    Bea multă apă pentru a evita supra-incalzirea şi deshidratarea
Citește și:
Simptome în sarcina: ce modificări suferă corpul femeii pe parcursul celor 9 luni de sarcină
Cum să scapi de greţurile matinale în sarcină
Tot ce trebuie să ştii despre alimentaţia în sarcină
Stresul în sarcină - ce îl cauzează şi cum poate fi eliminat?
Mişcarea în sarcină poate influenţa inteligenţa bebeluşului...cel puţin în cazul şoarecilor
Care sunt cele mai bune exerciţii pentru a-ţi recăpăta silueta după sarcină?
De ce este benefic sportul în sarcină
Exclusiv Online - 01.08.2017

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.